بررسی نحوه مدیریت آشوب‌ها از سوی قانونگذاران آمریکا

با حمله معترضان حامی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و عدم واکنش پلیس علیه آن‌ها، قرار است نحوه مدیریت این حملات از سوی کنگره بررسی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، قانونگذاران متعهد شدند که در مورد نحوه مدیریت نیروهای امنیتی در  حمله  معترضان به کنگره آمریکا تحقیق شود.

قانونگذاران متعهد شده‌اند که در مورد چگونگی برخورد نیروی‌های امنیتی با قانون‌شکنی روز چهارشنبه در واشنگتن تحقیق کنند، و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا عدم آمادگی اجازه می‌دهد که یک گروه از مردم ساختمان را اشغال کرده و آن را تخریب کنند.

پلیس پایتخت آمریکا که وظیفه محافظت از کنگره را داشت، برای کمک به گروهی که از سوی آشوب‌طلبان به آنان حمله شده بود به سایر مجریان قانون متوسل شد و نمایندگان مجلس را به مخفیگاه فرستاد.

در آشوب‌های انتخاباتی حامیان ترامپ در پایتخت، ۴ نفر کشته شدند، یکی از آن‌ها زنی بود که در داخل پایتخت به ضرب گلوله کشته شد. رابرت کونتی، رئیس اداره پلیس گفت: ۳ نفر دیگر پس کمک‌های پزشکی جان خود را از دست دادند.

پلیس در مورد این اعتراضات اعلام کرد: ۵۲ نفر از چهارشنبه شب دستگیر شدند که ۲۶ نفر از آن‌ها در محوطه پایتخت بودند. ۱۴ افسر پلیس نیز در این وقایع زخمی شدند.

نماینده زوی لوفرن، رئیس کمیته مدیریت مجلس نمایندگان، اضافه کرد: این نقض قانون باعث ایجاد نگرانی‌های امنیتی شدیدی می‌شود و کمیته مدیریت مجلس نمایندگان با رهبران مجلس و سنا برای بررسی پاسخ پلیس و آمادگی او وارد عمل خواهد شد.

دمینگز، رئیس سابق پلیس، اظهار کرد: به طرز دردناکی آشکار است که پلیس امروز آماده نیست. من مطمئنا فکر می‌کردم که ما یک نمایش قدرتمندتر خواهیم داشت، و در همان ابتدا گام‌هایی برداشته شده بود تا اطمینان حاصل شود که یک منطقه مشخص برای معترضین در فاصله‌ای امن از پایتخت وجود دارد.

پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان گفت: اوباش پنجره‌ها را شکستند و وارد اتاق سنا و مجلس شدند.

ترامپ، از هواداران خود خواسته بود تا در اعتراض به تصویب رسمی کنگره درباره پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در انتخابات به واشنگتن بیایند.

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار