چین برای پرتاب بار و خدمه به ایستگاه فضایی آماده می‌شود

آژانس پرواز فضایی چین اعلام کرد که برای حمل و نقل انسان و بار با هزینه کم به ایستگاه فضایی آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چین در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی سه ماموریت مهم در چند ماه آینده برای آغاز مرحله ساخت پروژه ایستگاه فضایی این کشور است. آکادمی فناوری وسایل نقلیه پرتابی چین (CALT) در حال نهایی کردن کار بر روی موشک‌هایی است که اولین ماژول ایستگاه فضایی، یک کشتی سوخت‌گیری و یک ماموریت خدمه را به فضا ببرد. این پرتاب‌ها اولین پرواز از ۱۱ ماموریت برنامه‌ریزی شده برای ساخت ایستگاه فضایی چین سه ماژوله است. این فعالیت آغاز فاز نهایی پروژه‌ای است که در سال ۱۹۹۲ برای توسعه قابلیت‌های پرواز فضایی انسان و ایجاد حضور خدمه طولانی مدت در مدار پایین زمین به تصویب رسیده است.


بیشتر بخوانید


یک موشک بالابر سنگین Long March 5B با حجم ۸۴۹ تن وزن، ماژول هسته ایستگاه فضایی Tianhe با ۲۲ تن وزن را در بهار امسال پرتاب خواهد کرد. این پرتاب‌گر در حال انجام آخرین کار در یک کارخانه در شهر بندری تیانجین در شمال چین است. آژانس پرواز فضایی چین اجزای موشک را به زودی توسط کشتی های باری Yuanwang به مرکز پرتاب ماهواره Wenchang در جزیره جنوبی هاینان منتقل می‌کند. تاریخ دقیق هنوز اعلام نشده است اما احتمالا این ماموریت حدودا دو ماه پس از ورود Long March 5B به Wenchang انجام خواهد شد. ژو جیان پینگ طراح ارشد برنامه پرواز فضایی انسانی چین گفت: ما به زودی ساخت اولین ایستگاه فضایی مداری درازمدت چین که بسیار پیشرفته است را به اتمام می‌رسانیم و تحقیقات علمی فضایی گسترده‌ای را در مورد آن انجام خواهیم داد. ما كاملا اعتقاد داریم كه این نقش مهمی در خط مقدم اكتشافات علمی بشریت و همچنین در توسعه فناوری فضایی ما خواهد داشت.

چین برای پرتاب بار و خدمه به ایستگاه فضایی آماده می‌شود

راه اندازی با تاخیر ایستگاه فضایی چین

راه‌اندازی ماژول اصلی برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود و ماژول‌های بعدی باید در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ دنبال شوند. با این وجود تاخیر در پرتاب و مشکلات بعدی موشک Long March 5 به این معنی است که چین اکنون برنامه را برای یک دوره دو ساله فشرده تنظیم کرده‌است. ماژول هسته Tianhe به طول ۱۶/۶ متر و قطر ۴/۲ متر توسط آکادمی فناوری فضایی چین ساخته شده و هم اکنون در ونچانگ است. در اوایل سال ۲۰۲۰ با اولین پرواز Long March 5B که دارای بزرگترین سفینه حمل بار چین است، مورد بررسی های مناسب قرار گرفت. این ماژول محل زندگی اصلی سه فضانورد را برای مدت زمان حدود شش ماه فراهم می‌کند. این شامل یک مرکز اتصال است و همچنین مدار ایستگاه را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار