رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم جهت اجرایی شدن سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، این سامانه در تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم جهت اجرایی شدن سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، این سامانه در تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان راه اندازی شد.

او افزود: در راستای نظارت دقیق‌تر و ارتقای کیفیت خدمات به بیماران اورژانسی، با اجرای اتوماسیون آسایار، اورژانس استان موفق به اجرای تمامی مراحل عملیات و پایش آن بر پایه اتوماسیون شد و با راه اندازی این سامانه علاوه بر حذف فرم‌های کاغذی و ثبت و نگه داری فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی بصورت الکترونیک، دسترسی به آمار و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی و بهره گیری از آن نیز تسهیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: با نصب و راه اندازی سخت افزار این سیستم در مرکز اورژانس استان و تجهیز ۵۱ پایگاه اورژانس به گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم آسایار و سپس نصب نرم افزار‌ها و آموزش تمامی پرسنل و تریاژ بیمارستانی و همچنین استقرار این سامانه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها عملا با حذف کاغذ، تمامی فرایند ماموریت‌های محوله برپایه وب عملیاتی شده و ثبت و پایش می‌شوند.

او ادامه داد: راه اندازی این سیستم در راستای اجرای برنامه دولت الکترونیک بوده و سبب کاهش زمان فراخوان آمبولانس و افزایش سرعت انجام ماموریت‌های پیش بیمارستانی و حذف هزینه بالای چاپ کاغذ می‌شود و نظارت آنلاین و لحظه‌ای بر فرآیند ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

حیدری از تجمیع اتاق‌های فرمان و مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های تابعه در مرکز اورژانس استان خبر داد و گفت: مزیت این یکپارچگی بهبود ارتباط مددجویان با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ و افزایش بهره وری مرکز ارتباطات اورژانس است.

او از راه اندازی سیستم رهیاب آمبولانس‌ها نیز خبر داد و افزود: تمامی آمبولانس‌های اورژانس در سطح استان به سیستم رهیاب مجهز شده اند و موقعیت، مسیر آمبولانس ها، زمان دقیق اعزام به ماموریت مشخص و توسط اتاق فرمان اورژانس و مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) راهبری و کنترل می‌شوند و با راه اندازی این پروژه‌ها جهش قابل توجه تکنولوژی در اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.