گامی دیگر برای حفظ بافت تاریخی

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه اجرایی مدیریت فاضلاب در بافت تاریخی یزد در دستور کار قرار دارد.

محسن عباسی هرفته، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به مسئله فاضلاب و برق به عنوان دو مسئله زیرساختی بافت تاریخی گفت: با همکاری شورای شهر، شهرداری و معاونت عمران استانداری یزد، طرح‌های مدیریت فاضلاب در بافت تاریخی بررسی و برنامه اجرایی برای حل این معضل در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به بالا آمدن سطح آب در شهر یزد و از جمله بافت تاریخی افزود: افزایش حجم آبریز، تولید فاضلاب و عدم جمع آوری یا هدایت فاضلاب مهمترین عامل ایجاد این مشکل بوده است. استمرار این امر، سبب افزایش رطوبت در بافت و آسیب به شالوده بنا‌های تاریخی می‌شود.

عباسی هرفته راهکار مقابله با این مشکل را مدیریت کانون‌های تولید فاضلاب از یک سو و هدایت فاضلاب به خارج از بافت تاریخی دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: برخی از واحد‌های مسکونی و واحد‌های گردشگری مستقر در بافت تاریخی نیز فاضلاب‌های تولیدی خود را در قنوات این منطقه رها کرده و موجب دامن زدن به این مشکل می‌شوند؛ بنابراین ضروری است سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدابیری برای نظارت بر دفع فاضلاب این واحد‌ها و حفر چاه‌های مناسب در بافت تاریخی اتخاذ کند.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن طرح و برنامه‌های در دست انجام وضعیت این دو موضوع زیرساختی در محدوده میراث جهانی شهر تاریخی یزد بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار