میانگین دمای هوای اصفهان ۲ درجه زیر نرمال است

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین دمای هوای استان اصفهان در زمستان امسال دو درجه زیر نرمال پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای زمستان تاکنون همچون سال‌های گذشته بیشتر شاهد پایداری جوی بوده‌ایم، اظهار داشت: این پایداری‌ها در سال جاری شدت گرفته و منجر به افزایش حجم آلاینده‌های جوی نیز شده است.

او با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش در دی ماه نیست، ادامه داد: پیش بینی می‌شود بارش‌ها مجدد از ۱۰ بهمن به بعد در استان اصفهان آغاز شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کاهش دما در زمستان امسال در استان اصفهان پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: دمای هوای استان اصفهان در سردترین ساعات دو درجه سانتی‌گراد کمتر از میانگین خواهد بود.

جو همچنان پایدار است

او در ادامه به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی استقرار جوی پایدار بر روی استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند تصریح کرد: بر این اساس آسمان در اکثر نقاط استان اصفهان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه پایداری جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان از جمله کلانشهر اصفهان شرایط را برای انباشت آلاینده‌های جوی مهیا می‌کند، ادامه داد: بر این اساس هوای اصفهان در بیشتر ساعات ناسالم برای گروه‌های حساس و برخی ساعات ناسالم برای عموم است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوای استان اصفهان تغییری نمی‌کند، اضافه کرد: در این بازه زمانی دمای هوا در شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در سردترین ساعات نیز هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی شده است.

او گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده کاشان با دمای هوای ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.