مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد:

صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی در استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از صدور ۳۱۸ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی و خدماتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۱۷ مورد پایش واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل در استان انجام شده است.

او افزود: متاسفانه از بازدید و پایش‌های صورت گرفته،  ۳۱۸ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

اکبری تصریح کرد: اخطاریه ای که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت عدم رعایت استاندارد‌های محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانونگذار تکلیف کرده است واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کند، بیان کرد: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشد برابر دستورالعمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته و ملزم به پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی هستند.

  اکبری تصریح کرد: غالبا واحد‌های صنعتی استان به اخطار‌ها توجه کرده و آلودگی را رفع می کنند.

 

فعالیت ۳ آزمایشگاه معتمد در خراسان جنوبی

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنایع و واحد‌های تولیدی استان همکاری قابل قبولی با محیط زیست دارند، گفت: سه آزمایشگاه معتمد محیط زیست در استان فعال هستند که سنجش پارامتر‌های هوا، سنجش پارامتر‌های فاضلاب و سنجش وضعیت مدیریت پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها را در قالب خوداظهاری انجام می‌دهند.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۹۱ خوداظهاری توسط واحد‌های صنعتی و خدماتی استان و ۱۴۴ مورد توسط مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در بخش بی خطر سازی پسماند با استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام/ ر ف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.