بایدن: ترامپ گزینه‌ای مناسب برای ریاست جمهوری نبود

رئیس جمهور منتخب آمریکا به احتمال استیضاح ترامپ در کنگره واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نبود.

بر این اساس، جو بایدن در سخنانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال استیضاح دونالد ترامپ در مدت باقیمانده از مسئولیت ریاست جمهوری اش گفت: من از مدت‌ها قبل به این فکر می‌کردم که ترامپ برای تصدی این مسئولیت مناسب نیست. با این وجود، او در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شد. من تا دوازده روز دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهم بود. من در این مسئولیت بر فوریت سه مسئله و دغدغه‌ی فوری تمرکز خواهم داشت. مسئله اول عبارتست از تلاش برای تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی در مقابل آن است. کاری که در این زمینه تاکنون انجام شده بسیار بسیار ضعیف بوده است.

مسئله دیگر اینکه روز گذشته چهار هزار نفر (به علت کرونا) جان باختند. بار دیگر تکرار می‌کنم چهار هزار نفر! این امار همچنان در حال افزایش است. دغدغه اول من این است که این ویروس را تحت کنترل دربیاورم. فقط در ماه گذشته بیش از ۱۲۵ هزار فرصت شغلی از دست رفت و وضعیت مردم بسیار بغرنج شده است. من روی ویروس، واکسیناسیون و رشد اقتصادی تمرکز می‌کنم.

اینکه کنگره تصمیم بگیرد چه کار کند (علیه ترامپ)، به خود کنگره مربوط است. اما به هرحال، من باید برای انجام دادن کار‌ها اماده باشم. وقتی مراسم تحلیف من و کامالا هریس برگزار شود ما بلافاصله قوانینی جدی برای مقابله با ویروس، رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور و پرداختن به رشد اقتصادی مطرح خواهیم کرد. پس ما کار خودمان را خواهیم کرد و کنگره هم خودش تصمیم می‌گیرد که کارهایش را چگونه پیش ببرد.

بایدن در پایان خاطر نشان کرد: به تامین امنیت مراسم تحلیف خود اطمینان دارم. تشکیلات مسئول تامین امنیت مراسم تحلیف با تشکیلات تامین امنیت کنگره کاملا متفاوت است. این مسئولیت را دستگاه نیرو‌های امنیتی مخفی برعهده دارد. من به این تشکیلات اعتماد کامل دارم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار