در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حال تئاتر خوب نیست/ صداوسیما به کمک تئاتری‌ها بیاید

یک کارگردان تئاتر گفت: حتی اگر شرایط کرونا هم بهبود پیدا کند، تئاتر رو به زوال می‌رود!

امیرحسین انصافی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره شرایط سخت هنرمندان در این روز‌های کرونایی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرایط امسال برای هنرمندان به دلیل عدم فعالیت در حوزه هایشان بسیار دشوار بود. انجام فعالیت‌هایی مثل پویش «من، تو، ما، زندگی، تئاتر» و اجرای تئاتر خیابانی در فضای باز تئاترشهر با رعایت کامل دستورالعمل‌ها از معدود فعالیت‌های هنری هنرمندان در این دوران بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

این کارگردان تئاتر درباره وضعیت نامناسب این روز‌های تئاتر اظهار کرد: شرایط برای مخاطبان مهیا نیست تا تئاتر به خانه‌ها راه پیدا کند. استقبال مخاطبان از تئاتر آنلاین خوب بوده است؛ اما این فعالیت‌ها که تعداد قابل توجهی هم ندارند، تئاتر را سر پا نگه نمی‌دارد.

انصافی افزود: حال تئاتر خوب نیست. تئاتر کم کم رو به زوال می‌رود؛ حتی اگر شرایط کرونا هم بهبود پیدا کند. هرچند هنرمندان تلاش کردند تا از همین شرایط هم کمال استفاده را ببرند. دولت هم سعی کرد از هنرمندان حمایت کند؛ اما اختصاص کارت هدیه یک میلیون تومانی آن هم برای یک سال بیکاری برای هر فرد، مبلغ قابل توجهی نیست. به نظر من این کمترین حمایت از خانواده آسیب دیده تئاتر است.

این هنرمند عرصه تئاتر در پایان برای بهبود این اوضاع پیشنهاد کرد، از صداوسیما برای تعامل و همکاری با تئاتری ها دعوت شود و فرهنگ تماشای تئاتر مجدد به خانواده‌ها بازگردانده شود. انصافی تاکید کرد: تعداد زیادی از مردم به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از تماشای تئاتر آنلاین محروم هستند و تله تئاتر می‌تواند راه حل مناسبی برای دوران کرونا باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.