معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان خبرداد؛

کاهش شدید بارش‌ها در دی ماه امسال/ زمستانی سرد در راه لرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: میزان بارش‌ها در دی ماه امسال به شدت کاهش پیدا کرده است به طوریکه طی ۲۰ روز گذشته سامانه بارشی وارد آسمان استان نشده و این در حالی است که مجموع بارش دی ماه سال ۹۸ خرم‌آباد ۶۹ میلیمتر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، زینب اکبری،معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان  اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته شاهد پدیده جو خاصی در لرستان نیستیم و طی این مدت آسمان استان جوی آرام و پایدار دارد.

او بابیان اینکه تغییرات دمایی نیز در هفته پیش رو چشم‌گیرنیست، افزود: شهرستان‌های الشتر و ازنا طی ۲۴ ساعت گذشته دمای منفی ۱۰ درجه را تجربه کرده‌اند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: میزان بارش‌ها در دی ماه امسال به شدت در لرستان کاهش پیدا کرده است به طوریکه طی ۲۰ روز گذشته سامانه بارشی وارد آسمان استان نشده است.

اکبری در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: این در حالی است که مجموع بارش دی ماه سال ۹۸ خرم‌آباد ۶۹ میلیمتر بوده، اما امسال این میزان به صفر میلیمتر رسیده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سه ماهه میزان بارش‌ها در دی‌ماه کمتر از میزان نرمال خواهد بود، اما در بهمن و اسفندماه شاهد افزایش بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت خواهیم بود، همچنین امسال زمستان سردی را نیز پیش رو داریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار