پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به حوزه گردشگری گلستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارات شیوع کرونا ویروس به متقاضیان حوزه گردشگری استان پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: تاکنون متقاضیان دریافت تسهیلات حمایتی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به تعداد ۱۶۲ پرونده و به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال، در سامانه‌های جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری) و سادرا (سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت) ثبت‌نام کردند.

او ادامه داد: فهرست ثبت نامی ها، برای بارگذاری در سامانه کارا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگرفته است.

او گفت: مجموع پرونده‌های ارجاع شده به بانک‌های عامل ۶۴ پرونده و میزان اشتغال این تعداد پرونده ۱۵۷ نفر و تسهیلات درخواستی ۹۷ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال بوده است که تاکنون ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن را بانک‌های عامل رسیدگی کرده و به فعالان حوزه کرد.

معاون گردشگری گلستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری را دچار رکود کرده است افزود: بیش از هزار و ششصد میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری استان وارد شده است که بیشترین خسارت به بخش هتل‌ها، متل‌ها و هتل آپارتمان‌ها واردشده است.
او بیان کرد: همه کسب و کار‌های تاسیسات گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد با پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه‌های اعلام‌شده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

استان گلستان ۶۴۸ واحد فعال تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری دارد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار