گازرسانی به ۹۱۲ روستای آذربایجان‌غربی در هفت سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از گازرسانی به ۹۱۲ روستای استان در هفت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ فقط به ۳۰۶ روستا در استان گازرسانی شده، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹۱۲ روستا از گاز طبیعی برخوردار شده که این روند افزایشی با سرعت همچنان ادامه دارد.

شیخی با اعلام اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به بیش از ۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی هم اکنون در حال انجام است، افزود: در صدد هستیم تا گازرسانی به ۲۰۰ روستا را نیز امسال به پیمانکاران واگذار کنیم.

او اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۵۲ روستا در آذربایجان‌غربی قابلیت گازرسانی دارند که با ادامه روند فعلی تا پایان سال ۱۴۰۱ همه آن‌ها از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین به مصوبه شورای اقتصاد کشور مبنی بر جایگزینی سوخت اشاره کرد و افزود: مطابق این مصوبه، صنایعی که طی سه سال گذشته از سوخت گازوئیل استفاده می‌کردند، در صورت تایید شرکت نفت به صورت رایگان به آنان گازرسانی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه گازرسانی و واگذاری اشتراک باید در چارچوب قانون باشد، گفت: در صورت مجوز و تاییدیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ما مشکلی در واگذاری اشتراک به درخواست کنندگان نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی "بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳" را از دلایل تسهیل و شتاب در عرصه گازرسانی به روستا‌های استان دانست و اظهار داشت: مطابق این قانون، گازرسانی در مناطق سردسیر به ازای هر خانوار روستایی، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۳۹۷ با رایزنی‌های شرکت گاز آذربایجان غربی و مقام عالی استان با وزیر نفت و موافقت وی، مقرر شد با توجه به هزینه بالای گازرسانی در بیش از ۵۰ درصد روستا‌های واقع در نقاط کوهستانی و مرزی استان، این میزان از ۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد.

شیخی افزود: در سال گذشته، ۱۲۰ میلیون ریال "بند ق تبصره ۲" تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و از کل پروژه‌های روستایی پیمان‌سپاری شده، ۳۰ درصد این روستا‌ها با بودجه ۱۲۰ میلیون ریالی و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز با سقف ۲۰ میلیون تومانی اجرا شده یا در حال اجراست.

او میزان روستا‌های دارای گاز طبیعی از محل اعتبارات محل "بند ق تبصره ۲" را تا سال گذشته ۷۰۲ روستا دانست و افزود: شهر‌های کوچک استان نیز از این اعتبارات بهره‌منده شده‌اند و در این مدت شهر‌های مرگنلر شوط، آواجیق چالدران، نلاس سردشت و سرو و سیلوانای ارومیه از این طریق برخوردار از گاز طبیعی شده‌اند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.