بستری شدن ۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی از بستری شدن ۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به نوسان تعداد بستری‌های روزانه کرونایی طی روز‌های گذشته در مراکز درمانی استان گفت: تعداد بستری‌های روزانه طی سه هفته متوالی گذشته همچنان زیر ۱۰۰ نفر است، ولی این حالت بسیار شکننده به نظر می‌رسد.

آقازاده  افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود یک سوم از این تعداد در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

او  اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به بیماری حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به ۴۱۶ نفر رسیده که از این تعداد ۲۱۸ نفر مشکوک و ۱۹۸ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۶۴ نفر است که از این تعداد، ۳۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به افزایش پنج نفری تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کل فوت‌شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به ۳ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده است.

او ادامه داد: از کل فوت شدگان سه نفر مربوط به ارومیه و ۲ نفر نیز مربوط به خوی است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.