برنامه ریزی و آموزش مستمر مهارت‌های زندگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به صورت مداوم و مستمر برای افراد بالای ۱۸ سال به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوارکه با محوریت برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد گفت: آموزش مهارت های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج در برنامه افراد بالای ۱۸ سال قرار گیرد و این برنامه ها باید مداوم و اثربخش باشد.

او افزود:سرعت طلاق در استان اردبیل افزایش یافته است که باید علت و عوامل این افزایش بررسی و ریشه یابی شود تا راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ شود.

بهنام جو نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم عنوان کرد و گفت: وجود ۲۲۰هزار دانش آموز،۲۰هزار کارمند آموزش و پرورش و ۴۴هزار کارمند در استان ظرفیت خوبی است که باید از این گروهها برای آموزش مهارتهای زندگی استفاده کرد.

او افزود: سازمان‌های مردم نهاد و همیار دولت با توانمندسازی فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به رفع ریشه‌ای مشکلات می‌توانند در جلوگیری و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشند.

بهنام جو تصریح کرد:شهرستان بیله سوار ظرفیت پایلوت کنترل آسیب های اجتماعی را دارد و امیدواریم این حرکت موجب تحول و دگرگونی مثبت درشناسایی و حل آسیب های اجتماعی شود.

استاندار اردبیل گفت:کارهای خوبی در زمینه مبارزه با کرونا در شهرستان صورت گرفته است و اجرای طرح کمک مومنانه، تعطیلی اصناف و بازارچه و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در بیله سوار که با غربالگری ۱۰۵درصدی بیماران همراه بوده است که امیدواریم با همدلی و همکاری شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار