ورود رام دوم قطار شهری اصفهان در این هفته

شهردار اصفهان گفت: هفته گذشته نخستین رام خریداری شده قطار شهری شامل پنج واگن وارد شهر شد و دراین هفته نیز رام دوم وارد اصفهان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان صبح امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: هفته گذشته نخستین رام خریداری شده قطار شهری شامل پنج واگن وارد شهر شد و در این هفته  نیز رام دوم وارد اصفهان می‌شود.

او تصریح کرد: ارزش دو رام خریداری شده شامل ۱۰ واگن ۳۰۰ میلیارد تومان است که به ظرفیت خدمات دهی به مسافران در خط اول قطار شهری اصفهان اضافه می‌شود.

شهردار اصفهان مزیت مهم اضافه شدن دو رام قطار خریداری شده را کاهش سرفاصله زمانی از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه اعلام کرد و افزود: این دو رام قطار پس از انجام مراحل فنی و تست‌های نهایی به خط اول اضافه می‌شود و ظرفیت این خط برای حمل و نقل مسافر به ۳۰ هزار نفر در روز افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: تلاش ویژه مدیریت شهری در سال ۹۶ تکمیل خط یک مترو برای خدمت‌رسانی به مردم بود که خوشبختانه در فرصتی کم با تلاش شبانه‌روزی و فشرده این مهم محقق شد.

نوروزی گفت: تا قبل از شیوع کرونا با ۱۰ رام قطار موجود در خط یک مترو رکورد جا به جایی ۱۲۰ هزار نفر مسافر در روز را ثبت کردیم، اما شیوع کرونا و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) اعداد قبلی را تغییر داد.

او تصریح کرد: با اضافه شدن دو رام جدید و دیگر اقدامات توسعه‌ای و اصلاحی در خط اول با پایان وضعیت ناشی از کرونا، خط یک مترو می‌تواند بهتر از قبل با ظرفیت بالاتر و سرفاصله زمانی کمتر در اختیار شهروندان باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای دو پروژه مهم از جمله حلقه حفاظتی شهر و خط دو مترو، اظهار کرد: اتمام و بهره‌برداری از این دو پروژه کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر را به همراه دارد؛ البته در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به کاهش آلودگی و موضوع ترافیک به عنوان اهداف اصلی برنامه اشاره شده که حرکت‌های شهرداری نیز در همین راستا است.

او با بیان اینکه در ادامه برگزاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» این هفته پروژه‌های عمرانی و خدماتی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در محدوده منطقه شش شهرداری افتتاح می‌شود، افزود: ۱۴۵ میلیارد ریال صرف پروژه‌های مجموعه تخت فولاد شامل مرمت، ساماندهی تکایا و مسیر گردشگری بابا رکن‌الدین شده است.

نوروزی ادامه داد: هفته‌های آینده در منطقه شش شهرداری پروژه‌های بزرگی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار