سالانه به ۱۵۰ هزار تن مالت در کشور نیاز است +فیلم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی میزان نیاز سالانه کشور به مالت را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از کارخانه مالت هفشجان گفت: میزان نیاز کشور به مالت سالانه ۱۵۰ هزار تن است که این کارخانه به عنوان تنها تولید کننده مالت در کشور، ۲۰ هزار تن در سال تولید دارد.

او با اشاره به کمبود ۱۳۰ هزار تنی مالت در کشور، بر توسعه این واحد صنعتی تاکید کرد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز از حمایت‌های لازم جهت توسعه این واحد صنعتی خبر داد و اضافه کرد: تفاهمنامه ارتقای این مجموعه به اولین دهکده مالت کشور، با معاون رئیس جمهور منعقد شده است.

او افزود: این طرح دانش بنیان به عنوان یک پروژه ملی در بحث تولید عصاره مالت پشتیبانی می‌شود.

محمد رستمی مدیرعامل کارخانه مالت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با چشم انداز ۱۰ ساله و مطالعات انجام شده در صنعت مالت و استقرار ۵ طرح عملیاتی همگام افزایش تولید دانه مالت در کشور بتوانیم در ارز اوری، صادرات غیر نفتی و اشتغال زایی نقش مهمی را ایفا کنیم.

او افزود: مالت در صنایع نوشابه سازی، تولید مواد غذایی از جمله، بیسکویت و شکلات و مراکز تهیه دارو‌های تقویتی کاربرد زیادی دارد.


بیشتر بخوانید


به گفته او، تمام ماشین آلات خط تولید مالت در کشور با دانش متخصصان داخلی ساخته شده است.

نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در شهر هفشجان قرار دارد. هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار