رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نانوایی سیستان و بلوچستان همزمان با شیوع کرونا تاکنون توسط کارشناسان این دانشگاه مورد بازدید قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: به ۱۷۰ نانوایی در این مدت به دلیل رعایت نکردن هشدار‌ها و دستورالعمل‌ها تذکر و ۲۳ مورد نیز تعطیل شدند.

او افزود: نانوایی‌ها در سیستان و بلوچستان در حد مقدور بهداشت کرونا را رعایت می‌کنند، اما باید به حد مطلوب و استاندارد برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی از سطح نانوایی‌های شهر زاهدان نشان دهنده عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صف‌های نانوایی است.

او اظهارداشت: همکاران ما در نظارت‌ها و بازدید‌ها رعایت دستور العمل‌های بهداشتی توسط خبازی‌ها و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم را متذکر می‌شوند، ولی با توجه به اینکه حضور بازرسان بصورت ثابت در همه نانوایی‌ها امکانپذیر نیست لذا متصدیان و فروشندگان نان در ساماندهی صف‌های نانوایی همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: آمار کرونا در سیستان و بلوچستان کاهش یافته، ولی همچنان از تجمعات مردم در برخی از اماکن نباید غافل شویم و همچنان نگران ازدحام مردم در صف‌های بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

او مشارکت جدی مردم در همه زمینه‌ها بویژه پیشبرد برنامه‌های سلامت و مبارزه با کرونا را از راهکار‌های موفق در زمینه حفظ دستاورد‌های واصله و قرار گرفتن در مسیر کاهش و حذف این ویروس عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بازرسان گشت بهداشت محیط بصورت مرتب وضعیت نانوایی‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی امکان تعطیلی برخی از نانوایی‌ها وجود دارد.

او به همه خبازان و متصدیان نانوایی‌ها توصیه کرد که علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی در زمینه پخت نان سالم و بهداشتی همت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار