گام‌ استوار دانشگاه یزد در مسیر توسعه پردیس‌های فناوری

رئیس دانشگاه یزد گفت: این دانشگاه برای توسعه پردیس‌های فناوری و ایفای نقش به عنوان دانشگاه کارآفرین تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، قاسم برید لقمانی، رئیس دانشگاه یزد، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت کسب رتبه هشتم این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع کشور گفت: از ابتدای تأسیس دانشگاه یزد، قرار گرفتن  درسطح  رتبه‌های برتر کشوری و بین المللی از اهداف این دانشگاه بوده است.

او با ابراز مسرت از کسب این موفقیت افزود: در حال حاضر توسعه پردیس‌های فناوری در دستور کار دانشگاه یزد قرار دارد، زیرا امروزه این پردیس‌ها جز لاینفک دانشگاه بوده و لازم است شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشی به عنوان حلقه ارتباط صنعت و دانش در دانشگاه استقرار یافته و فعالیت داشته باشند. از این رو ۲۵ هکتار از زمین‌های دانشگاه به توسعه پردیس‌های فناوری اختصاص داده شده است.

لقمانی با اشاره به توصیه مسئولان استان به توسعه اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: ایفای نقش دانشگاه یزد در سطح دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم یعنی کارآفرینی و ارزش آفرینی در دستور کار رویکرد فناورانه دانشگاه قرار دارد. زیرا دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم توانایی حل مشکلات محلی، منطقه‌ای و ملی را دارند.

رئیس دانشگاه یزد در این نشست انجام اقداماتی مانند ایجاد بانک اطلاعاتی برای در دسترس بودن اطلاعات دانشگاه، آشنا کردن اعضای هیئت علمی با شاخص‌های رتبه بندی lsc، بررسی تأثیر فعالیت‌های علمی هریک از اساتید در رتبه بندی دانشگاه، اهدای جوایز ممتاز به عنوان مشوق به پژوهشگران برتر را از جمله عوامل کسب این موفقیت دانست.

او با تقدیر از تلاش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار اعضای هیأت علمی اظهار کرد: هر چند دستیابی دانشگاه یزد به عنوان یک دانشگاه جوان به رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های جامع کشور موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، اما این اندازه از موفقیت کافی نبوده و برای ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح کشوری و بین المللی تلاش می‌شود.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار