اسماعیل پور:مشوقم برای حضور در کشتی مادرم بود/ پدرم از ناملایمتی ها خبر داشت که مخالفت می کرد

عنواندار کشتی جهان گفت: مشوق اصلی من برای کشتی گیر شدن مادرم بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود اسماعیل پور با اشاره به اینکه پدرش مخالف ورودش به کشتی بوده، اظهار داشت: در ورودم به کشتی پدرم نقشی نداشت و تمام و کمال مخالف آمدنم به کشتی بود، در واقع مادر مرحومم مشوقم بود. البته پدرم اگر مخالف بود به خاطر یک سری سختی‌هایی و ناملایمتی‌هایی بود که در این رشته وجود دارد. او ۳۲ سال پیش چنین روز‌هایی را می‌دید که موافق کشتی گرفتنم نبود. مشوق اصلی من مادرم بود که می‌دانم از آن دنیا هم من را می‌بیند.

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در مورد اینکه چرا با وجود شایستگی، مدال المپیک در کارنامه ندارد، خاطرنشان کرد: همان سال ۲۰۱۲ قاطعانه می‌گویم تایم دوم که کشتی ام با کودوخوف تمام شد مدال المپیک را گردن خودم می‌دیدم، در تایم سوم آن قسمتی که هر دو نفرمان از تشک بیرون رفتیم، زمانی که بلند شدم احساس نکردم پوئنی او گرفته و فکر می‌کردم نتیجه صفر صفر شده و کار به خم گیری کشیده، اما امتیاز را به کودوخوف داده بودند، بعداً خیلی‌ها آقا رسول (خادم) را مقصر عنوان کردند که چرا اعتراض نکرده، درحالیکه او اینطور فکر کرده بود که اگر اعتراض می‌کرد، رای را به روس‌ها می‌دادند و یک پوئن هم من جریمه می‌شدم، او فکر می‌کرد با توجه به اینکه کودوخوف از پا افتاده بود و توان مبارزه نداشت من این امتیاز را جبران می‌کنم و اعتراض نکرد. وقتی کشتی به پایان رسید من داشتم برای خم گیری آماده می‌شدم که داور دست کودوخوف را بالا برد و یکدفعه دنیا روی سرم خراب شد و دیگر نتوانستم خودم را برای کشتی بعدی جمع کنم.

اسماعیل پور ادامه داد: وقتی برای برنز با حریف هندی که قبلا با ۶ امتیاز اختلاف او را برده بودم، کشتی گرفتم نتوانستم از نظر روحی و روانی خودم را آماده مبارزه کنم، آن صحنه دقیقاً جلوی چشمم هست که رسول خادم و محمد طلایی با من صحبت می‌کردند. محمد طلایی گفت شاید این صحنه دیگر اتفاق نیفتد و خیلی با من صحبت کرد. او هم در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی همین بلا سرش آمده بود و مدال المپیک نگرفت. اگر من همان صلابت کشتی با کودوخوف را داشتم قطعا مدال برنز را در لندن گرفته بودم.

این کشتی گیر مازندرانی که چندی پیش با انتقاد از مسئولینی که باوجود قوانین مصوب، کار استخدامی او در اداره برق استان مازندران را پیش نبرده اند، در مورد اینکه طی روز‌های گذشته برای او حکم مشاوره اداره برق صادر شده، گفت: نمی‌دانم از کجا شروع کنم، ابتدا باید از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تشکر کنم. بعد از این اتفاقاتی که رخ داد، او به سهم خودش، در سالگرد فوت آقای تختی، برای دلجویی از من، حکم مشاوره داد، این کار ربطی به وزارت نیرو ندارد. حالا اینکه من قرار است آنجا چه کاری انجام دهم، نمی‌دانم. البته تقریبا می‌دانم چه کار‌هایی را می‌شود انجام داد، اما اینطور نیست که آنجا قهرمان پروری کنم، چون نمی‌شود از کارمند قسمت اداری قهرمان ساخت. طی صحبتی که مدیرعامل انجام داد و اینکه در سال‌های گذشته برق استان مازندران در لیگ برتر کشتی تیم داری می‌کرد و آن‌ها یکی از خواسته‌های شان این است که دوباره این کار انجام شود.

مسعود اسماعیل پور با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۷ باید به استخدام شرکت برق درمی آمد، اما این اتفاق رخ نداده، تاکید کرد: این مشکل سال‌های سال است که در بدنه مدیریتی ورزش کشور وجود دارد و این فقط خواسته من نیست، خیلی از کشتی گیران دیگر هم هستند مثل عزت الله اکبری، پیمان یاراحمدی، حسن رحیمی و ... که الان مشکل دارند و بحث اشتغال بعد از ورزش قهرمانی شان مطرح هست. در قانونی که تصویب هیئت وزیران است و به امضای دکتر جهانگیری هم رسیده، نوشته شده هر ورزشکاری که شرایط خاص و مد نظر را داراست، یعنی دارنده مدال المپیک، طلا و نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی است، با توجه به مدرک تحصیلی و واجد شرایط بودنش به استخدام یک ارگان درآید، با این وجود حدود ۳ سال است که من مشکل دارم و هر سالی که برای رفع مشکلم مراجعه کردم یک حرفی زدند. یک بار گفتند قانون ابلاغ نشده، یک بار گفتند فعلا این قانون نیست، یک بار گفتند قانون هست، اما اجرا نمی‌شود.

فرزند مربی سازنده کشتی مازندران افزود: همه نامه نگاری‌ها هست و حرف‌هایی که می‌زنم مستنداتش را دارم. من سال ۹۷ به عضویت شرکت توزیع برق استان درآمدم و به عنوان نیروی قراردادی که هر آن ممکن است شرکت به او احتیاج نداشته باشد و ردش کند، مشغول به کار شدم. طبق مصوبات دولتی، باید کار استخدامی قهرمانان انجام شود.

وی که به دلیل آسیب دیدگی شدید دستش نتوانست دیگر به کشتی گرفتن ادامه دهد، در این باره نیز تصریح کرد: مشکل دستم کاملا قابل رویت است. تقریبا سه بار جراحی کردم، نمی‌خواهم بگویم مشکل چه بود، اما در این حدوداً سه سال، حتی یک بار از من حالم را نپرسیدند. یک بار هم که جراحی انجام شده بود از صندوق حمایت از قهرمانان یک بنده خدایی تماس گرفت، اسمش را نمی‌آورم و گفت اگر مشکل داری فاکتور بیاور که دو میلیونش را به تو می‌دهیم. در اردویی که برای تورنمنت اوکراین در سال ۲۰۱۸ بودیم این مشکل برایم پیش آمد و دستم مو برداشت، آرام آرام ورمش شروع شد و به اینجا رسید که سه بار جراحی اش کردم، اما این دست دیگر دست نشد.

مسعود اسماعیل پور در خاتمه عنوان کرد: چیز‌هایی که در مورد مباحث استخدامی گفتم، صرفا مطالبه خودم نبود و این درخواست خیلی از قهرمانان دیگر هم هست. وقتی این اتفاقات می‌افتد دید خیلی از خانواده‌هایی که می‌خواهند بچه شان را سمت کشتی بفرستند، عوض می‌شود. یک بار هم با رسول خادم به وزارت نیرو رفتیم و او پیگیری کرد که بحث استخدامی ما حل شود، اما در نهایت گفتند قهرمانی چیست و هیچ کاری از پیش نبردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
موفق باشی