فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران:

میزان حضور کارکنان به صورت دو سوم تغییر می‌کند

زالی گفت: با توجه به تغییر وضعیت تهران به رنگ زرد، میزان حضور کارکنان به صورت دو سوم حضور تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران اظهار کرد: تهران به مدد همت بلند شهروندان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در طول هفته‌های اخیر برای اولین بار رنگ زرد را تجربه کرده است.

او افزود: آمار‌های مبتلایان یا کاهش مرگ و میر‌های ناشی از کرونا نشان دهنده ثبات کامل نبوده بلکه ویروس کماکان به افول قطعی نرسیده و این عامل باعث شکنندگی و ناپایداری شرایط فعلی در استان تهران می‌شود.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان بستری شده در بخش‌های کرونایی بالغ بر ۱۹۸ بیمار است که از مجموع آن‌ها ۸۹ فرد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و مجموع بیمارانی که در حال حاضر در بخش‌های درمانی تخصیص یافته به کرونا در استان تهران بستری هستند ۱۹۰۰ نفر است که از مجموع آن‌ها ۸۰۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با بیان اینکه معیار زرد بودن یک شهر تشخیص ۴ مثبت بالینی یا پی سی آر مثبت به ازای هر ۱۰۰  هزار نفر جمعیت است، تاکید کرد: تهران به راحتی با توجه به تراکم جمعیت بالا نسبت به شرایط استان‌ها تغییر می‌کند و در صورت افزوده شدن ۱۵۰ بستری تهران نشین در روز می‌توان تهران را از رنگ زرد به نارنجی تبدیل کرد.


بیشتر بخوانید


فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران اضافه کرد: افزایش محدودیت‌ها بستگی به آمار روزانه افراد دارد که تا آخر هفته باید میزان بستری، میزان مراجعه کنندگان، میزان تست‌های مثبت پی سی آر و میزان مرگ و میر‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم بر اساس آن‌ها شرایط جدید در تهران را ارزیابی کنیم.

زالی درباره فعالیت مشاغل با توجه به بهبود وضعیت کرونای استان تهران گفت: بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده به مناطق زرد استان تهران در خصوص حضور کارکنان در مشاغل دولتی و غیر دولتی و دستگاه‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی حداکثر تا یک سوم کارکنان می‌توانند حضور پیدا نکرده و تنها دو سوم آنان در محل کار حاضر شوند.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران اضافه کرد: دستگاه‌های اضطراری، امدادی و خدماتی که وجود آن‌ها الزامی است باید به صورت صد درصد در مناطق زرد استان تهران حضور پیدا کنند و مابقی مشاغل هم می‌توانند به صورت دو سوم حضور داشته باشند و یک سوم دور کار باشند.

زالی با بیان اینکه عمده مشاغل در گروه یک، دو و وسه هستند که در شرایط زرد فعالیتشان با محدودیت رو به رو نبوده و مشاغل گروه چهار شامل کارکنان فعال در بخش‌های شهربازی، باغ وحش، بوستان ها، سالن‌های ورزشی پربرخورد و ... هستند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی منبعث از پروتکل عمومی و شیوه نامه عمومی است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دوباره شرایط بدتر میشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
دورکاری تو اداره ما معنا نداره از زمان کرونا دو روز دورکاری رفتم یک روزش استحقاقی رد کرد یک روز دور کاری.

این طرحها برای کارمند نیس در حد حرف میمونه
اجرا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ما کارمندان کمیته امداد استان البرز در بدتریت ساختمانهای اداری بصورت کامل سرکار حاضر میشویم کدام دور کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
کجا دقیقا یک سوم بود که الان دو سوم بشه؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
والا ما که در اداره کل آموزش و پرورزش آذربایجان غربی هستیم این طرح نه اجرا می شده و نمه اجرا می شود. اینجا برخی مدارس باز هستند و دائما جلسات مختلف با انبوه افراد برگزار می شود.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
آقای بندپی استاندار تهران گفت که همان یک سوم که!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
محوودیت تردد شبانه فقط برای کسب درآمد ادامه خواهد داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
کار
۲۳:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
یک سری هم به سازمان ثبت بزنید اصلا اجرا نمی شد و نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
تازه یه تغییری در کاهش آمار شده دست وپاچه شدی که سریع کارمندان را بفرستید چقدر ما عجول هستیم تازه وارد یه فازجدیدی شدیم یه دو هفته ای صبر میکردید آیا آمار کنترل شده یا بالاو پایین میشه یا نه؟
خود مسئولین مقصرند همه چیز را عادی جلوه میدهند فقط موقع سختی شب و روز تبلیغ میکنند که ماسک بزنید بیرون نیایبد بعد تصمیم عجولانه میگیرند بابا صبر کن تو آب که نه ایستادید
فردا وزیر آموزش و پرورش میگه بچه ها هجوم کنید به مدرسه آقایان دیدتان را وسیع کنید
نه اینکه کار کنید همین آمار بره بالا و بعدش بگید مردم مقصرند خودتان عجولید با تصمیم های عجیب و غریبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
واقعا ما نيرو هاي شركتي خدمات،كمك پرستار ،پرستار بيمارستان جز مظلومترين وحق خورده ترين نير علوم پزشكي هستيم توسخت ترين شرايط كاركرديم با كمترين حقوق دريافتي هيچ دلخوشي و اميديم نداريم نه تبديل وضعيتي هست نه حقوق درست حسابي با اين تورم
آخرین اخبار