میدل ایست پالیتیکس گزارش داد؛

رزمایش پهپادی ایران، نمایش قدرت بازدارندگی این کشور بود

یک وبگاه تحلیلی انگلیسی رزمایش اخیر پهپادی ایران را نمایش قابلیت بازدارندگی دانست.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الیجا مگنیر» در گزارشی در وبگاه تحلیلی میدل ایست پالیتیکس رزمایش اخیر پهپادی ایران را نمایش قابلیت بازدارندگی کشورمان دانست.

مگنیر در این گزارش با بیان آن‌که علی‌رغم تحریم‌های وضع شده ازسوی دولت کنونی آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» ایران توانست قابلیت بازدارندگی خود را به نمایش گذارد، نوشت: «رزمایش دو روزه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه سمنان برگزار شد و صد‌ها پهپاد ساخت کشور ایران بیش از دو هزار کیلومتر پرواز و به اهداف از پیش تعیین شده‌ای حمله کردند.»

مگنیر در تحلیل خود این رزمایش را موفقیت‌آمیز دانست و با اشاره به تحریم‌های آمریکا آن را «نشانه قابلیت بازدارندگی ایران برای مقابله با هر نوع تهدید از سوی دشمن» قلمداد کرد.

همچنین این تحلیلگر پیام دوم این رزمایش را به دولت بعدی آمریکا تحت ریاست‌جمهوری «جو بایدن» می‌داند. به گفته او رزمایش پهپادی اخیر ایران به بایدن این هشدار را می‌دهد که به توافق هسته‌ای برجام احترام بگذارد.

در واقع به تحلیل او ایران دو راه مقابل بایدن قرار داده است: «یا به توافق با موازینی که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، احترام بگذارد یا آن را ترک گوید.»

مگنیر در ادامه با بیان آنکه ترامپ در تلاش بوده است تا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کند، نوشت: «اما در تمام این مدت دولت آمریکا موفق به اعمال کوچکترین تأثیری در ایران نشد و رهبران ایران انعطاف‌پذیری کامل از خود نشان دادند. با آنکه ترامپ بار‌ها سعی در برقراری ارتباط با مدیران مختلف ایران داشت آن‌ها حتی حاضر به مذاکره با او نشدند.»

دولت آمریکا در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و با اعمال تحریم‌هایی علیه کشورمان اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به‌راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» با کاهش گام‌به‌گام عمل به تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

کشور‌های اروپایی نیز به پیروی از آمریکا از عمل به تعهداتشان در توافق هسته‌ای ایران خودداری کردند در حالی‌که همواره ادعای عمل به تعهداتشان را دارند؛ موضوعی که تاکنون عملا اجرا نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
we
۰۸:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ملت نابود شدن
آخرین اخبار