تهدید مجازی با انتساب خود به پلیس/ کشف دستگاه‌های ماینر قاچاق ۱۰ میلیارد ریالی در قیروکارزین

مهم‌ترین حوادث ۲۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۵۳ کیلو تریاک از خودرو پراید در داراب

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۵۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه کوهستان داراب هنگام گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی خودرو را رها کرد و متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری پراید، ۱۵۳ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، اضافه کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

۷ تن ضایعات مرغ در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: ۷ تن ضایعات مرغ در شهرستان لارستان کشف و معدوم شد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران انتظامی از خبری مبنی بر ورود ضایعات مرغ به شهرستان لارستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در نهایت یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن ۷ تن ضایعات مرغ کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه راننده خودرو دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: این محموله هیچگونه مجوز بهداشتی نداشته است و به منظور جلوگیری از کاربرد آن در چرخه مواد غذایی با دستور مقام قضائی و همکاری شبکه دامپزشکی معدوم شد.

سرهنگ امجدی اضافه کرد: استفاده و حمل فرآورده‌های خام دامی، مستلزم رعایت استاندارد‌های لازم و اخذ گواهی بهداشتی از شبکه‌های دامپزشکی است و در غیر این صورت از تردد چنین محموله‌هایی جلوگیری به عمل می‌آید.

کشف احتکار میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف احتکار انواع کالا به ارزش ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر دارد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار ابزار و لوازم ساختمانی در یک انبار، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، اموال احتکار شده شامل ۱۰ هزار و ۷۲۵ قوطی رنگ، ۵۴۰ کیلو رنگ خارجی، ۱۸ دستگاه اتو برقی، ۵۰۰ قوطی تینر روغنی، ۱۳۲ قوطی روغن جلای ساختمانی، ۶۰۰ اسپری براق و سایر اقلام را کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این رابطه پرونده تشکیل و حسب دستور مقام قضائی انبار پلمب شد، گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش اموال کشف شده ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف احشام قاچاق در اوز

جانشین انتظامی اوز از کشف ۱۱ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال در شهرستان اوز خبر داد.

سرهنگ دوم علی هوشیار جانشین انتظامی اوز اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری مرکز این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به سواری پژو پارس حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۱۱ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل کشف و راننده نیز دستگیر شد.

جانشین انتظامی شهرستان اوز با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه، ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانوین تحویل مراجع قضائی شد.

کشف دستگاه‌های ماینر قاچاق ۱۰ میلیارد ریالی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۹۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک انبار مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۹۲ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف برنج قاچاق ۵ میلیارد ریالی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون حامل برنج قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان فرمانده انتظامی بوانات خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: ماموران انتظامی بوانات در اجرای طرح ممنوعیت ورود کالا‌های قاچاق به کشور و برخورد با قاچاقچیان کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۴ تن و ۳۲۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و بدون مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۲۷۵ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۲۷۵ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز طی هفته گذشته در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: برابر حکم صادره از مراجع قضائی مبنی بر پرکردن چاه‌های غیرمجاز در شهرستان مرودشت، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص انجام شد.

او افزود: در راستای حفظ منابع آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و در اجرای احکام صادره از مقام قضائی، ماموران انتظامی شهرستان مرودشت با همکاری اداره منابع آب، طی هفته گذشه موفق شدند ۲۷۵ حلقه چاه غیرمجاز را پلمب کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: تخریب و پرکردن اینگونه چاه‌ها برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی در جلوگیری از بحران آب صورت پذیرفته است.

تهدید مجازی با انتساب خود به پلیس

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری فردی خبر داد که با انتساب خود به پلیس فتا، ۲ نفر کاربر را در فضای مجازی تهدید و برای آنان مزاحمت ایجاد می‌کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضائی با عنوان تهدید و ایجاد مزاحمت توسط فردی در فضای مجازی با انتساب خود به پلیس فتا، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت.

او افزود: افسران پلیس موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم را در کمترین زمان شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود، هدف خود از این کار را به دست آوردن اطلاعات شخصی شاکیان عنوان کرد.

سرهنگ قسام با اشاره به تحویل متهم به دادسرا، اضافه کرد: سوء استفاده برخی از کاربران موجب شده است فرصت‌های فضای مجازی به تهدید تبدیل شود که در این رابطه یادگیری و فرهنگسازی نحوه صحیح استفاده از این فضا ضرورت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.