برداشت ۳ هزار تن وش پنبه از پنبه زار‌های جویم لارستان

بیش از سه هزار تن وش پنبه از پنبه‌زار‌های بخش جویم شهرستان لارستان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی بخش جویم از توابع شهرستان لارستان گفت: بیش از سه هزار تن وش پنبه از پنبه‌زار‌های این بخش و روستا‌های اطراف آن برداشت و به کارخانه‌های پنبه پاک کنی در شیراز و همچنین استان‌های قم و البرز ارسال شد.

نگهدار اولاد حسین افزود: این میزان وش پنبه که از نوع رقم زود رس "ساجدی" است از سطح حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

او با بیان اینکه کار برداشت وش پنبه از پنبه زار‌های بخش جویم شهرستان لارستان از اوایل آبان ۹۹ آغاز شد، گفت: با استفاده از یک دستگاه کمباین قوزه چین در این بخش، حدود ۲۰ درصد از عملیات برداشت این محصول به صورت ماشینی و مابقی آن به صورت دستی انجام شد.

سطح زیر کشت پنبه در شهرستان لارستان در سال زراعی امسال، حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار بود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶ هزار تن وش پنبه از پنبه زار‌های این شهرستان برداشت شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

استان فارس یکی از قطب‌های مهم کشت پنبه در کشور محسوب می‌شود و از حیث سطح زیر کشت پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم را به خود اختصاص داده، اما به لحاظ عملکردی در رتبه نخست میزان برداشت پنبه در کشور قرار دارد.

شهرستان‌های لارستان، داراب، زرین دشت و فسا، مهمترین مناطق کشت پنبه در استان فارس به شمار می‌آیند و کشاوزان در این چهار شهرستان از دیرباز در کشت این محصول که از آن به نام طلای سفید یاد می‌شود، فعالیت داشتند.

پنبه استان فارس، علاوه بر کمیت در بحث کیفی نیز جزو مرغوب‌ترین پنبه‌هاست به گونه‌ای که بسیاری از کارخانه‌های نساجی کشور، خواهان محصولات کشاورزان فارس هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار