استاندار اردبیل:

کنترل سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل اجرا می‌شود

استاندار اردبیل گفت: کنترل سرعت متوسط به عنوان علاج موقت برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای راهبری تصادفات استان گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم برای تجهیز امکانات لازم در جاده‌ها و دوربین‌های ثبت سرعت انجام شده است.

او بیان کرد: در جاده‌هایی که برای عملیاتی شدن این بحث دوربین کمتری دارد، اقدام و تجهیز می‌شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر فعال کردن دوربین‌های غیر فعال در جاده‌ها، خواستار نصب دوربین از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نقاطی که دوربین وجود ندارد، شد.

بهنام جو بر تسریع در اجرای پاسگاه در محور مشگین شهر - پارس آباد از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد و از تلاش برای تامین اعتبار آن خبر داد.

او گفت: لازم است زمین مورد نیاز این پاسگاه تا یک ماه آینده مشخص و اقدامات اجرایی آن تا هفته دولت پایان یابد.

استاندار اردبیل به در حال اجرا بودن مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل از سوی شهرداری اشاره کرد و خواستار تسریع در تجهیز این مرکز در اسرع زمان شد.

بهنام جو با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت ها، تجهیز این مرکز به تعویق افتاده است، بر دو مرحله کردن تجهیز برای تامین اعتبار مورد نیاز این مرکز تاکید کرد.

او در ادامه این جلسه به تجمع پزشکان در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و این موضوع را در افزایش ترافیک تاثیر گذار دانست.

استاندار اردبیل افزود: لازم است برای کاهش ترافیک، برخی پزشکان به احداث مطب در نقاط دیگر شهر اقدام کنند و در این راستا مشوق‌هایی هم برای کاهش هزینه احداث ازسوی شهرداری در نظر گرفته شود.

بهنام جو به وجود مجتمع پزشکان در پشت بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و خواستار بهره برداری پزشکان از این مجتمع برای کاهش بارترافیکی در هسته شهر شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، تعیین تکلیف پارکینگ خودرو‌های سنگین در ورودی‌های استان را ضروری خواند و خواستار جلب مشارکت بخش خصوصی در این راستا شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: پارک خودرو‌های سنگین و به خصوص خودرو‌های حامل مواد سوختی باید در داخل شهر کنترل و از ورود خودرو‌های حامل این مواد که متعلق به استان نیست، در ورودی‌ها ممانعت شود.

در این جلسه حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به موانع موجود برای کنترل ترافیک خواستار مساعدت مسوولان استان در تامین و تجهیز امکانات برای کنترل ترافیک شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.