افزایش چشمگیر کشت چغندرقند در سرپل ذهاب

مدیرجهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت: یک هزار و ۱۸۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت چغندرقند پاییزه رفت که نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  اردشیر نورمحمدی گفت: مزارع چغندرقند پاییزه شهرستان از رشد رویشی خیلی خوبی برخوردار است که باتوجه به پیگیری همکاران و کارشناسان پهنه مبارزات شیمیایی و مکانیکی علیه علف‌های هرز در حال انجام است.

مدیر جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت: با توجه به اینکه تامین بذر مورد نیاز با تاخیر انجام گرفت، ولی با تلاش همکاران ستادی، مسوولان مراکز و کارشناسان پهنه ما توانستیم یک هزار و ۱۸۳ هکتار را چغندر قند کشت کنیم.

نور محمدی ادامه داد: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید و کار‌های ترویجی و زیربنایی که طی سه سال اخیر انجام شده، در صورت تامین بذر در زمان مناسب و پرداخت مطالبات کشاورزان توسط کارخانه قند در کمترین زمان ممکن می‌توان درسال آینده سطح زیر کشت را تا ۲هزار هکتار افزایش داد.

نورمحمدی در پایان گفت: امسال برای اولین بار برای خرید محصول کشاورزان چغندرکار با سه کارخانه قند اسلام آبادغرب، بیستون و همدان قرارداد بسته شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار