مصرف بیش از ۲ میلیارد مترمکعب گاز در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:امسال مشترکان کردستانی ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۶ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردندکه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: این شرکت در حال حاضر ۷۷۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال از مشترکان استان در بخش‌های مختلف مطالبه دارد.

او افزود:بیشتر مطالبات شرکت گاز از مشترکان مربوط به اماکن و تاسیسات دولتی، نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، کارخانه سیمان و بخش خانگی است.

فعله گری با بیان اینکه ۸۷ درصد طلب شرکت گاز استان مربوط به اماکن و تاسیسات دولتی، نیروگاه و واحد‌های صنعتی است، افزود: علی‌رغم این حجم از مطالبات جمع آوری شده، با تعاملات صورت گرفته هیچگونه قطعی گاز در استان روی نداده است، اما انتظار داریم مشترکان به ویژه صنایع در بحث پرداخت صورتحساب‌ها همکاری لازم را داشته و آن را به موقع پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا ۱۵ دی ماه، ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۶ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

فعله‌گری با بیان اینکه امسال نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ۷۹۹ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۵۴ مترمکعب گاز مصرف کرده است، یادآور شد: این رقم در مقایسه با ۶۸۳ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۴۸ مترمکعب مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است؛۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی در کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و در حال حاضر ۵۵۳ هزار و ۷۱۷ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، عمومی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.