آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلان افزایش یافته است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از افزایش ۷۸درصدی وقوع حریق خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون آتش به جان ۱۹۷ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرحامد اختری  ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱۶ فقره حریق به مساحت ۱۹۷ هکتار در جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۷۸ درصد بیشتر است.

او  با اشاره به وزش باد گرم در روز‌های اخیر و افزایش دما، افزود:وزش باد گرم موجب کاهش شدید رطوبت نسبی محیط و خشک شدن خاک برگ‌های کف جنگل شده که این امر، خطر بروز حریق در  جنگل های گیلان را تشدید می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ،  با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها، وقوع آتش سوزی است، گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع موجب آسیب‌های بسیاری از جمله از بین رفتن درختان، مراتع، نهال‌ها و بذر‌های جنگلی و مرتعی، آسیب به خاک، خسارت به گردشگاه‌های جنگلی، گسترش آفات و امراض گیاهی در مناطق سوخته شده و از بین رفتن خانه‌ها و دام‌های روستاییان حاشیه جنگل می‌شود.

 میرحامد اختری ، از ساکنان حاشیه جنگل‌ها، گردشگران و کوهنوردانی که جنگل‌ها و مراتع استان را برای تفرج انتخاب می‌کنند خواست با رعایت اصول ایمنی روشن کردن آتش در جنگل، از آسیب رسیدن به این طبیعت بکر و چشم نواز جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد:  در ۹ ماهه پارسال، ۶۵ فقره حریق در ۶۲ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گیلان اتفاق افتاد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.