مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان:

صدور سند هتل عباسی اصفهان دردستور کار است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: صدور سند برای هتل عباسی اصفهان در دستور کار است و به زودی سند این هتل صادر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی بهبهانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای طرح «حدنگار» در استان اصفهان نیازمند همکاری بیشتر همه نهاد‌ها هستیم، اظهار داشت: این در حالی است که علی رغم تدوین تسهیلات بسیار زیاد برای نهاد‌های مختلف همکاری جدی در زمینه سند دار شدن املاک دولتی و حتی خصوصی نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه امروز صدور سند برای املاک استان اصفهان به روز شده است، ابراز داشت: این در حالی است که در ابتدای فعالیت در استان اصفهان با ۱۵۳ هزار درخواست صدور سند رو به رو بودیم که تنها برای ۱۳ هزار از این درخواست‌ها عملیات اجرایی آغاز شده بود.

لزوم همکاری بیشتر اوقاف برای سنددار شدن موقوفات

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه ادارات اوقاف از جمله سازمان‌هایی هستند که برای صدور سند برای موقوفات همکاری خوبی را نداشته‌اند، اضافه کرد: البته طی چهار سال گذشته در این زمینه ورود جدی داشته‌ایم و همچنان ۳۰ درصد از این رقبات بدون سند هستند.

او با بیان اینکه تسهیلاتی همچون در اختیار قراردادن مهندسان نقشه‌بردار به صورت رایگان، پرداخت اضافه کار به کارکنان ثبت اسناد در استان اصفهان برای صدور اسناد مالکیتی موقوفات و تعطیل نبودن آن‌ها حتی در روز‌های تعطیل برای صدور اسناد مالکیتی اوقاف در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: این در حالی است که هنوز اقدام لازم برای صدور سند برای حدود ۶ هزار رقبه هنوز انجام نشده است.

عدم صدور سند ملکی برای مسجد جامع اصفهان قابل قبول نیست

بهبهانی با تاکید بر اینکه میزان صدور اسناد برای موقوفات مناسب نیست، اضافه کرد: برای بنده غیر قابل قبول است که مسجد جامع اصفهان هنوز سند مالکیت ندارد و این امر مایه شرمساری برای استان است.

او در خصوص صدور سند برای هتل عباسی نیز گفت: صدور سند این هتل نیز در مرحله بررسی فنی است ودوستان اوقاف باید در این زمینه پیگیری کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید اموال خود را اعلام کنند، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در برخی از موارد نیاز به اصلاح قانون داریم که در این زمینه در سطح سازمان رایزنی‌هایی با مجلس شورای اسلامی برای تسهیلات قانونی صورت گرفته است.

قانون اجازه صدور سند برای زمین را نمی‌دهند

او در خصوص این موانع ابراز داشت: از جمله این موانع عدم اجازه قانونی برای زمین فاقد اعیانی است که این امر مناسب نیست و نیاز به اصلاح دارد.

بهبهانی ادامه داد: طبق قانون ما اجازه صدور سند برای زمین دارای چهاردیواری را نیز نداریم.

او در ادامه با بیان اینکه  امسال سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان اصفهان تثبیت شده است، ابراز داشت: همچنین بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی سایر دستگاه‌ها نیز سند دار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه چنانچه صدور سند برای اراضی ملی و خصوصی انجام شود، مانع بسیاری از زمین‌خواری‌ها نیز خواهد شد، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که برای یک نمونه در قلعه شور ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی را که به بهانه وقف جلوی سنددار شدن آن گرفته شده بود را به اراضی ملی برگردانیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.