تردد غیرضروری بیماران و گروه‌های حساس در قزوین و آبیک، ممنوع

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های قزوین و آبیک از بیماران و گروه‌های حساس خواست از تردد‌های غیرضروری در شهر‌ها پرهیز کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوا گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، امسال به نسبت مدت مشابه، شاهد روز‌های پاک بیشتری در شهر‌های صنعتی و پرتردد استان، شامل قزوین و آبیک هستیم.

وی افزود: سال گذشته شهر آبیک چند روز متوالی، آلوده‌ترین شهر کشور بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سایر شهر‌های استان نیز به زودی راه اندازی شوند.

فرخزاد با تأکید بر اینکه قانون هوای پاک باید در همه نقاط استان قزوین اجرا شود، تصریح کرد: این قانون باید بر روی نحوه مدیریت سوخت گاز و مازوت و تولید برق در نیروگاه شهید رجایی و معادن استان قزوین اجرا شود.

وی افزود: شناسایی صنایع آلاینده باید با دقت بیشتری صورت بگیرد و متخلفان اعمال قانون شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: برای انتقال صنایع آلاینده از استان قزوین، اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید در دستور کار مردم قرار بگیرد و بیماران و گروه‌های حساس نیز از تردد غیرضروری در هوای آلوده پرهیز کنند.
وضعیت قابل قبول شهرستان آبیک

شنتیایی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در این نشست گفت: مردم با استفاده از نرم افزار کاربردی سازمان حفاظت محیط زیست بر روی تلفن همراه می‌توانند در جریان وضعیت آلودگی هوا قرار بگیرند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه سنجش آلودگی هوا، از ابتدای امسال تاکنون، شهر آبیک تنها سه روز در وضعیت ناسالم قرار داشت.

شنتیایی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، وضعیت هوای شهر آبیک، ۲۰ درصد پاک، ۷۹ درصد قابل قبول و یک درصد ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است که نسبت به کلان شهر قزوین، وضعیت مطلوب تری محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه ۳۲ اداره در زمینه کاهش آلودگی هوا مسئولیت قانونی دارند، از مسئولان این دستگاه‌ها خواست تا به تکالیف قانونی شان عمل کنند تا وضعیت استان قزوین رو به بهبود باشد.

وی افزود: آلودگی هوا به صورت مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد و اگر غفلت کنیم جبران آن سخت خواهد بود.

شیخ الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با هزینه سنگین، دو سنجنده گرد و غبار خریداری کرده است، اما هنوز خبری از نصب آن نیست.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز گفت: این دستگاه‌ها قرار است در بوئین زهرا و قزوین نصب شوند و هفته آینده نیز برای جانمایی آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار