هشدار پلیس فتا آذربایجان غربی؛

کلاهبرداری به شبکه‌ شاد هم رسید

نصرتی گفت: برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی اظهار کرد: مجرمان در شبکه اجتماعی «شاد» اقدام به ایجاد اکانتی با نام «ربات پشتیبانی شاد» می‌کنند.

او افزود: سپس مجرمان به منظور دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی کاربران عمدتا با فعال سازی شبکه اجتماعی «روبیکا» و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار" کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد" برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.

نصرتی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها و دانش آموزان به دلیل نا آگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: این افراد با سوءاستفاده از دسترسی ایجاد شده با روش‌های مختلفی نظیر ارسال پیام، درخواست واریز فوری پول به شماره حساب اعلامی از فریب خوردگان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: کاربران ضمن استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید راه‌های بالا بردن امنیت و دانش فنی خود را در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها فرا بگیرند و به هیچ عنوان به پیام‌های مشابه که بدون درخواست آنان دریافت شده، توجه نکنند و در صورت دریافت پیام‌هایی با مضمون واریز پول از سوی آشنایان و دوستان در حوزه مخاطبان و ... ابتدا موضوع را با تماس تلفنی از درخواست کننده بررسی کنند.

او به خانواده‌ها و دانش آموزان توصیه کرد مراقب باشند چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا می‌کنند.

این مقام انتظامی با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی، گفت: هموطنان از این طریق می‌توانند با پلیس در ارتباط بوده و صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رادمان
۲۰:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
نه