سید صالحی: بازی‌های دربی ربطی به شرایط جدول ندارند

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با دیدار فردای تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران توضیحاتی داد.

سید مهدی سید صالحی، کارشناس فوتبال و بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد دربی ۹۴ گفت: بازی دربی ربطی به شرایط جدول ندارد. دربی مسابقه‌ای است که بازیکنان و تیم‌ها  باید بتوانند از لحاظ روحی و روانی خود را تقویت کنند و تمرکز بالایی داشته باشند. ۲ تیم بازیکنانی دارند که سابقه بازی در دربی را دارند. پرسپولیس در خط دفاع، مستحکم‌تر از استقلال و بر عکس استقلال در خط حمله عملکرد بهتری داشته است. هر تیمی که بتواند کمربند خط میانی خود را حفظ کند، می‌تواند برنده این بازی باشد.

او ادامه داد: پرسپولیس بعد از فینال آسیا و جدایی بشار رسن و محرومیت آل کثیر ضعیف شده است. در بازی با سپاهان مشاهده کردیم که گل محمدی از ۳ هافبک دفاعی در وسط زمین استفاده کرد. نیروی تهاجمی قرمز‌ها بعد از رفتن بشار رسن کم‌تر شده است. در سمت مقابل، استقلال با آمدن دیاباته در بازی با آلومینیوم اراک از نظر تهاجمی قدرتمند‌تر ظاهر شد و توانست ثبات بیشتری در خط حمله پیدا کند. ۲ تیم بازیکنانی دارند که تجربه بازی در دربی را داشته‌اند. نقطه قوت تیم پرسپولیس خط دفاع و تیم استقلال خط حمله است. 

او در خصوص نقش دروازه بان‌های ۲ تیم در این مسابقه گفت: در بازی گذشته پرسپولیس، موقعیت‌هایی که حامد لک دفع کرد باعث شد قرمز‌ها شکست نخورند. رشید مظاهری مقابل آلومینیوم اراک ۲ موقعیت خوب را از تیم حریف گرفت. دروازبان های این ۲ تیم نقش بسیار مهمی در دربی خواهند داشت.

سید صالحی در خصوص دومین دربی بدون تماشاگر و تاثیر نبود هواداران سرخابی‌ها افزود: قشنگی فوتبال به حضور تماشاگران است؛ چون جذابیت و هیجان خاصی به بازی وارد می‌کنند؛ اما در دربی نبود تماشاگران استرس حاکم بر بازیکنان ۲ تیم را کم می‌کند و بازیکنان می توانند راحت‌تر بازی کنند.

او در مورد تقابل یحیی گل محمدی و محمود فکری گفت: فکری به عنوان دستیار، تجربه حضور در دربی را دارد و به عنوان سرمربی نخستین دربی خود را تجربه می‌کند. یحیی گل محمدی فصل قبل در پرسپولیس بوده و با شرایط دربی آشنا‌تر است. هر ۲ سرمربی توانسته‌اند کارنامه قابل قبولی از خود بر جای بگذارند و تفکرات خاص خود را دارند که بتوانند در این مسابقه پیروز شوند. باید منتطر بمانیم که کدام سرمربی می‌تواند تفکرات خود را به دیگری القا کند.

سید صالحی در مورد تجربه بالای غفوری و جلال حسینی گفت: این ۲ بازیکن می‌توانند مدیریت خوبی در بازی داشته باشند و نکاتی که سرمربیان به آن‌ها می‌گویند به گوش بازیکنان برسانند؛ به خاطر این که غفوری و جلال حسینی در دربی‌های زیادی بازی کرده‌اند.

او در پایان گفت: امیدوارم دربی خوب و تماشاگر پسندی باشد و هواداران ۲ تیم که یار دوازدهم آن‌ها هستند، از بازی لذت ببرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار