شهرداری اصفهان امکان تامین هزینه صددرصدی حمل ونقل عمومی را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تأمین هزینه صد در صدی حمل و نقل عمومی از بودجه شهرداری اصفهان امکان پذیر نیست و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی در اصفهان روی ریل است، اظهار داشت: یکی از وظایفی که همه ما به عهده داریم، پیگیری امور در سایه هم‌افزایی و توجه به مشکلات عدیده مردم است و هرکسی که هم و غم دستگیری از مردم را دارد باید از هر حاشیه‌ای به دور باشد.

او با بیان اینکه هر فردی با هر گرایش سیاسی، در هر رده‌ای که حضور دارد با دیدن موفقیت‌های مدیریت شهری خوشحال می‌شود، ابراز داشت: مدیران شهری نیز باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اقدامات خود را به گوش مردم برسانند تا منجر به ایجاد نشاط اجتماعی شود.

لزوم توجه به تکریم ارباب رجوع در مناطق مختلف شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید در کنار توجه به پروژه‌های مختلف و متعددی که در شهر در حال بهره‌برداری است، تکریم مردم از طریق برخورد خوب و مناسب و شفاف‌سازی امور مورد توجه باشد، ادامه داد: آنچه توسط شورای اسلامی دنبال می‌شود چیزی جز خیرخواهی برای مردم نیست و امیدوارم همه مسئولان چنین نگاهی داشته باشند.

او با اشاره به تأمین دو رام قطار برای خط دو مترو اصفهان ابراز داشت: با ورود این دو رام قطار، ۱۰ واگن به ظرفیت قطار شهری اصفهان افزوده می‌شود که ارزشی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دارد و سبب افزایش مسافران مترو خواهد شد.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به سهم شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در تمام شهر‌های کشور به‌ویژه کلانشهر‌هایی که با پروژه قطار شهری درگیر هستند داشته باشند، ادامه داد: افزایش هزینه‌ها باعث شده استفاده صد در صدی از بودجه شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نباشد بنابراین ناگزیر از استفاده منابع دولتی در این زمینه هستیم.

بررسی مجدد لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

او با اشاره به بررسی مجدد لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان اصفهان به تصویب این لایحه ورود جدی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شایسته است در سایه فرصت پیش آمده‌ای که در نتیجه انسجام شورا‌های شهر کشور برای مخالفت با این لایحه پیش آمده، مجلس با دقت این لایحه را ارزیابی کرده و زمینه مدیریت غیرمتمرکز و افزایش اختیارات شورا‌ها را فراهم کند، افزود: مجلس باید با سرعت عمل، تصمیمات خود را مبتنی بر واقعیات اتخاذ کند.

او تصریح کرد: در این مسیر مشورت با شورا‌ها و ارزیابی کارشناسی باید مدنظر باشد بدین سبب اعضای شورای شهر اصفهان آمادگی دیدار و گفتگو با مجمع نمایندگان را  دارند تا اطلاعات کافی برای تصویب این لایحه را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

اصفهان در وضعیت آبی کرونا

نصر اصفهانی در ادامه به وضعیت مناسب اصفهان در زمینه شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: جای خرسندی است که با همکاری مردم برای مقابله با شیوع کرونا و ادامه رعایت‌ها و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، استان اصفهان در وضعیت آبی قرار گرفته است.

اواضافه کرد: شهروندان نباید به این شرایط بسنده کنند و در زمینه رعایت شیوه نامه های اجتماعی کوتاهی داشته باشند، بلکه باید با همراهی خود در زمینه به صفر رساندن مبتلایان و فوتی‌های این بیماری شرایط را بهتر از آنچه هست بهبود ببخشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.