۲ تعاونی صنایع دستی در نیکشهر راه‌اندازی شد

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر گفت: ۲ تعاونی صنایع‌دستی در بخش مرکزی و روستای هبودان در بخش لاشار این شهرستان به منظور بازاریابی و تجاری سازی محصولات راه‌اندازی شده است.

خیرالنساء امیری رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: با توجه به غنا و تنوع رشته‌های صنایع‌دستی نیکشهر، سامان‌دهی صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در اولویت کار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان قرار گرفته است.

او بیان کرد: با راه‌اندازی این تعاونی‌ها برای ۱۰۰ صنعتگر در رشته‌های سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی و حصیربافی اشتغال ایجاد شده است.

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر خاطرنشان کرد: هم‌اینک افزون‌بر هشت هزار صنعتگر در این شهرستان فعالیت می‌کنند و ۸۰ درصد اقتصاد روستائیان و عشایر منطقه بر پایه صنایع‌دستی است.

نیکشهر از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان‌های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت با ۳۷ هزار و ۲۰۷ خانوار در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار