برخورد قانونی با مرکز لیزر تراپی غیر قانونی در سمنان

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برخورد قانونی با مرکز لیزر تراپی غیر قانونی در سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سحر سعدالدین مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: پیرو شکایات مردمی واصله در راستای مداخلات درمانی پوست با استفاده از دستگاه لیزر در زیر زمین یک ساختمان تجاری واقع در شهرستان سمنان بدون مجوز قانونی بازدیدی از این مرکز انجام شد.

او ادامه داد: این بازدید  توسط کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رئیس و کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناس اداره نظارت بر اماکن عمومی از محل فعالیت مذکور صورت پذیرفت.

او افزود: در این بازدید یک عدد دستگاه لیزر با مشخصاتSupranoice Diode به همراه متعلقات آن توقیف و ضبط و مدیریت مرکز مذکور با احراز تخلف دخالت در امور درمانی به کمیسیون ماده 11 دانشگاه معرفی گردید.

گفتنی است: در سال‌های اخیر برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب می‌کنند. این گروه از طریق فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی با هویت‌های جعلی در امور درمانی مداخله می‌کنند که برای سلامت جامعه مخاطره جدی به شمار می‌رود. این در حالی است که آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند. در ماه‌های اخیر دستگاه‌های نظارتی و بازرسی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با مداخله‌گران در حوزه پزشکی و زیبایی برخورد جدی داشته و رشد قارچ گونه اینگونه مراکز را متوقف کنند. شهروندان به جای مراجعه به مراکز زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه باید به مراکز مجاز و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است: شهروندان عزیز می‌توانند برای طرح شکایت‌ با ارائه گزارش در زمینه مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله‌گر با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند که حداکثر طی یک هفته موارد مطرح شده پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: علوم پزشکی ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۲۳:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
الان تو هر شهری بری حدقل ۴-۵ تا آرایشگر زنانه هست که لیزر مو انجام میدن علاوه بر این حتی کارهای تخصصی پوست مثل تزریق ژل و بوتاکس و خال برداری هم انجام میدن جالبیش اینه حتی تبلیغات گسترده بدون ترس هم انجام میدن چون میدونن هیچکی نظارتی نداره
آخرین اخبار