شرایط بازگشایی مدارس در استان کرمانشاه اعلام شد

در قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونای استان که عصر امروز تشکیل شد نحوه بازگشایی مدارس از بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان در حاشیه جلسه عصر امروز قرارگاه علمیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید ستاد ملی کرونا گفت: بر اساس این مصوبه دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی در مناطق با وضعیت "زرد" و "آبی" کرونا باید بصورت حضوری در مدارس و کلاس درس حاضر شوند.

او افزود: همچنین بر اساس این مصوبه مدارس ابتدایی و متوسطه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر که عمدتا مدارس عشایری و روستایی را شامل می‌شود هم در وضعیت "زرد" و "آبی" کرونا بصورت حضوری فعالیت خواهند داشت.

یزدان پناه  بیان  کرد: کلاس‌های عملی هنرجویان و هنرستان‌ها هم در مناطق "زرد" و "آبی" کرونا بصورت حضوری خواهد بود.

یزدان پناه یاد آور شد: در شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها، حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه در بقیه مقاطع کماکان آموزش بصورت مجازی خواهد بود بیان کرد: چنانچه در خانواده دانش آموز، بیمار کرونایی وجود داشته باشد، آن دانش آموز تا بهبودی کامل فرد بیمار، از حضور در مدرسه معاف خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شورای مدرسه این اجازه را دارد که دستورهای بهداشتی را بهبود ببخشد، به این نحو که اگر امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها با هشت دانش آموز فراهم است می‌تواند اقدام کند، اما حضور بیش از ۱۰ دانش آموز در یک کلاس درس بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است.

او در پایان هم گفت: همچنین شورای مدرسه در خصوص ساعت کلاس‌ها و روز‌های برگزاری کلاس‌هااختیار تصمیم گیری دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.