ممنوعیت جابجایی دام عشایر خوزستان بدون کارت تردد

مدیرکل امور عشایری خوزستان از ممنوعیت جابجایی دام عشایر برون و درون استانی بدون کارت تردد براساس مصوبه هیات دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحم کریمی مدیرکل امور عشایری خوزستان گفت: عشایر کوچ رو، پیش از حرکت به مناطق ییلاقی باید نسبت به دریافت کارت تردد از شرکت‌های تعاونی عشایری اقدام کنند و در غیر این صورت اجازه جابجایی دام داده نخواهد شد.

او افزود: صدور کارت تردد دام عشایر مستلزم هویت گذاری و تهیه شناسنامه دام است که این کار از سوی شرکت‌های تعاونی عشایری و با نظارت و پشتیبانی امور عشایری خوزستان انجام می‌شود.

کریمی هدف از هویت گذاری دام و صدور کارت تردد را جلوگیری از قاچاق دام به ویژه دام مولد عنوان کرد و بیان داشت: هزینه صدور کارت تردد ۴۱۸ هزار ریال و هویت گذاری هر راس دام سبک ۷۵ هزار ریال با احتساب بیمه پایه است و بدون هویت گذاری و شناسنامه دار کردن دام و صدور کارت تردد، خرید و فروش دام ممنوع بوده و در آینده سهمیه نهاده دامی برای دام‌های بدون هویت نیز تخصیص داده نمی‌شود.

مدیرکل امور عشایری خوزستان تصریح کرد: ۱۱ شرکت تعاونی عشایر استان موظف هستند همه مشخصات دام خانوار‌های عشایری را در سامانه "پنجره واحد کشاورزی" ثبت کرده و سپس برای صدور کارت تردد اقدام کنند، ضمن اینکه سامانه پنجره واحد کشاورزی با دامپزشکی، راهداری و وزارت جهاد کشاورزی مرتبط است و در آینده با کشتارگاه‌های صنعتی دام وصل خواهد شد تا از کشتار دام بدون هویت جلوگیری شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق قانون و مصوبه هیات دولت، فروش دام زنده عشایر نیز بدون داشتن شناسنامه نیز ممنوع است، از این رو عشایر از هم اکنون که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در سطح خوزستان وجود دارد نسبت به دریافت کارت تردد و هویت گذاری دام خود که اعتباری ۵ ساله دارد، اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار