مدیر عامل شرکت ملی نفت خبر داد:

افزایش تولید ۹۵ هزار بشکه نفت در کشور/ انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان دی ماه

کرباسیان گفت:با اجرای کامل قرارداد‌های افزایش تولید نفت، ۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت در مراسم امضای ۸ قرار داد قرارداد افزایش و تولید نفت گفت:این طرح در سال ۹۶ تنظیم و در اوایل نفت به تصویب رسید.

او ادامه داد:۲۹ پروژه در خشکی و ۴ پروژه در دریا انجام می‌شود به طوری به ۲۸۰ میلیون بشکه نفت در روز می‌رسیم، در این پروژه ۱۶ شرکت حفاری در این زمینه انجام می‌شود.

کرباسیان گفت:تولید نفت ما امروز افزایش پیدا کرده به طوری که توانستیم با توان داخلی در این زمینه حرکت کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود:اقدام خوبی که در سال ۹۳ انجام شد که می توان به ساخت ۱۰ کالای داخلی و سفارش گذاری بالغ بر ۶۶ هزار تن کالا اشاره کرد؛ همچنین ۲۸ دکل حفاری مشغول به کار است و در آینده به ۵۵ دکل حفاری فعال خواهیم رسید.

او ادامه داد:قرار داد امروز هم بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و ۳۱ قرارداد به ۲۲ شرکت ایرانی  امضا شده است که می‌تواند آینده خوبی برای کشور داشته باشد.

او بیان کرد:برای تامین منابع این طرح، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۹۷ منتشر شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز تا پایان دی‌ماه امسال منتشر می‌شود.

کرباسیان گفت:۱۸ دکل حفاری در این طرح فعال است و پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن تمام بسته‌های قراردادی، تعداد دکل‌های فعال به ۵۵ دستگاه برسد.

او گفت:قراردادهایی که امروز امضا می‌شود در مجموع به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خواهد بود و با اجرای کامل قراردادهای امروز ۹۵ هزار بشکه به تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار