دریافت ۶۷۰ واحد پلاسما از بهبود یافتگان مبتلا به کرونا

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران گفت: از آغاز شیوه پلاسما درمانی تاکنون، ۶۷۰ واحد پلاسمای کووید-۱۹ از بیماران بهبود یافته کرونایی دریافت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار تقوی مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران در حاشیه تشکیل مرکز مجمع خیران انتقال خون در بابل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۶۷۰ واحد پلاسمای کووید-۱۹ از بیماران بهبود یافته کرونایی دریافت و برای بیماران جدید استفاده شد.

او افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا در استان با فعالیت ۳ دستگاه پلاسماگیری، کل نیاز مراکز درمانی در ارتباط با بحث پلاسمای کووید۱۹ تامین شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران گفت: دریافت پلاسمای کووید-۱۹ و اهدای آن به بیماران با شرایط خاص انجام می‌شود و بیماران بهبود یافته از کرونا که یک تا سه ماه از دوران بهبودی را طی کرده باشند می‌توانند این اقدام خداپسندانه را انجام دهند.

دکتر تقوی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در روند فعالیت مجموعه انتقال خون استان وجود ندارد، گفت: ۷۰ درصد از تجهیزات این سازمان در مازندران نیازمند بروزرسانی است که استفاده از ظرفیت خیرین در این مقطع بسیار گره‌گشا خواهد بود.

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران به هزینه ۲۰ میلیارد تومانی بروزرسانی تجهیرات انتقال خون اشاره کرد و گفت: برخی از تجهیزات سازمان انتقال خون با افزایش قیمت چند برابری روبرو شده است که بخاطر تحریم‌های ظالمانه تهیه این دستگاه‌ها با مشکل مواجه شده است.

تقوی افزود: با توجه به ظرفیت و امکان موجود در سازمان انتقال خون اینکه با اعلام یک فراخوان جمعیت زیادی برای اهدای خون مراجعه کنند ظرفیت دریافت خون از حجم زیاد امکان پذیر نیست و انتظار می‌رود که افراد به صورت مستمر خون اهدا کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران دارای ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی است در ماه‌های اخیر شاهد افزایش مصرف خون هستیم که ضروری است شهروندان برای کمک به همنوعان خود اهدای خون را با تمامی گروه‌های خونی مد نظر داشته باشند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار