رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

لزوم تبعیت بانک مرکزی از وزارت صمت در امور تجاری

پور ابراهیمی گفت: بانک مرکزی در تصمیم گیری‌های تجاری خود باید از وزارت صمت تبعیت کند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم بیست و چهارمین روز ملی صادرات اظهار کرد: اقدام خوبی که در دولت صورت گرفت این بود که فعالیت‌های بخش تجارت کشور در وزارت صمت بازنگری شد و وزارت صمت نگاه مجلس را در تصمیمات تجاری وارد کرد.

او افزود: در ۹ ماه امسال تراز تجاری کشور به منفی ۱.۷ میلیارد دلار رسید که امیدواریم این تراز تا پایان سال صفر شود و به روند مثبت برسد.


بیشتر بخوانید


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تعیین تکلیف تعهدات ارزی با این هدف که حتی یک دلار از منابع ملی ارزی هم در خارج از کشور رسوب نشود و به کشور بازگردد با رفع مشکل‌ها امکان پذیر است.

پور ابراهیمی ادامه داد: تعهدات ارزی باید با رویکرد کاملا تخصصی صورت گیرد و تحقیقاتی که در این زمینه وجود دارد کامل نیست و باید تکمیل شود.

او تصریح کرد: از ارز‌های دولتی به خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تولیدکننده و تاجری نتوانست استفاده کند چرا که که با کوچک‌ترین نوسانات ارزی، قیمت‌های اقلام مصرفی در داخل کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز کرد: بانک مرکزی در تصمیم گیری‌های تجاری باید تابع وزارت صمت باشد و در این زمینه به صورت مستقل عمل نکند چرا که این استقلال بانک مرکزی موجب اختلال در تجارت اقتصادی کشور شده است.

پور ابراهیمی در پایان مطرح کرد: افزایش چند برابری صادرات کشور با رفع سد‌های تجاری و تسهیل در این امور به کمک دولت و استفاده حداکثری از بخش خصوصی در کوتاه مدت امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار