مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: میانگین مصرف گاز در گلستان ۱۰ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر گاز هیچ مشترکی در استان قطع نیست.

علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: میانگین مصرف گاز در استان گلستان ۱۰ میلیون متر مکعب در روز است، اما زمستان امسال در برخی روز‌ها رکورد مصرف گاز با ۱۴ میلیون مترمکعب شکسته شد.

طالبی گفت: شرکت گاز از مردم، ادارات، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و ... ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکار بوده و با وجود این طلبکاری گاز هیچ مشترکی در فصل زمستان قطع نشده است.

او با بیان اینکه اولویت گازرسانی در استان مصرف خانگی است، افزود: در حال حاضر گاز هیچ مشترکی در استان قطع نیست و تنها گاز ۵۰ درصد صنایعی که بدهی داشتند (به جز صنایع غذایی) قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: استان گلستان در انتهای خط لوله مصرف گاز قرار دارد از این رو با افزایش مصرف دچار افت فشار گاز می‌شویم.

طالبی با بیان اینکه گاز مورد نیاز استان از دو خط لوله تامین می‌شود، ادامه داد: یک خط لوله گاز را از سرخس به گلستان منتقل می‌کند و خط لوله دوم گاز را از جنوب کشور به استان می‌رساند و در هر دو لوله گلستان در انتهای خط قرار دارد و بیشتر فشار گاز در طول مسیر گرفته می‌شود.

او گفت: اگر مردم یک درجه گاز مصرفی خود را کم کنند ۶ درصد در میزان مصرف گاز آن‌ها صرفه جویی می‌کنند.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.