سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در مهاباد آغاز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی، عملیات سرشماری زمستانی در این شهرستان آغاز شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی با حضور تیم‌های پرنده‌شناس به مدت ۴ روز از ۲۲ تا ۲۵ دی‌ماه در تالاب‌های «کانی‌برازان»، «قوپی‌باباعلی»، «قره‌قشلاق»، «گروس» سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه، سد یوسفکند و سد مهاباد انجام می‌شود.

سخنور افزود: در این سرشماری، شماری از جمعیت گونه‌ها از جمله اردک ارده‌ای، نوک پهن، قوی فریادکش، چنگر، گیلار، فیلوش، چنگر نوک سرخ، حواصل خاکستری، اگرت سفید، اگرت بزرگ، لک لک سفید، خوتکا، اردک سرسبز، سرحنایی و ... مشاهده می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: کانی برازان، نخستین سایت پرنده نگری کشور این روز‌ها میزبان گونه‌های مختلف پرنده است و ما این طرح را با سرشماری گونه‌های مختلف پرندگان از این تالاب شروع کرده ایم.

سخنور با اعلام اینکه اطلاعات جمع آوری شده به سازمان‌های بین المللی منتقل و برای تحلیل جمعیت‌های جامعه جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان کرد: در سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌ها و منابع آبی شهرستان مهاباد با هدف آگاهی از وضعیت جمعیت و اهمیت زیستگاه‌های آبی کشور انجام می‌شود.

او یادآور شد: سال گذشته در قالب طرح سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر در تالاب‌های این شهرستان، ۲۳ هزار بال انواع پرنده ثبت و مشاهده شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.