در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وضعیت ناگوار بازار نشر دلیل بی رغبتی ناشران برای انتشار کتاب

شرفشاهی گفت: وضعیت بازار نشر بسیار ناگوار است و بسیاری از ناشران به فعالیت در این عرصه رغبتی ندارند.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب‌های جدید این انتشاراتی گفت: برخلاف همیشه شاعران، نویسندگان و پژوهشگران کتاب‌های زیادی آماده انتشار دارند؛ اما مشکلات صنعت نشر باعث شده است انتشارات تجلی مهر در شرایط کنونی کتابی برای انتشار قبول نکند. متاسفانه وضعیت این بازار بسیار ناگوار است. از این رو بسیاری از ناشران به فعالیت در این عرصه رغبتی ندارند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: مسئله شیوع کرونا هم برمشکلات صنعت نشر افزوده و باعث شده است، بخشی از توجه مردم به مسائل دیگر معطوف شود. از جمله اینکه مخاطبان کتاب به جای خرید کتاب به تهیه لوازم پیشگیری از ابتلا به کرونا از جمله ماسک و الکل می‌پردازند. همین مسئله روی فعالیت کتابفروشان تاثیر گذاشته و برمشکلات صنعت نشر افزوده است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر ادامه داد: هم اکنون صنعت چاپ و نشر تنها با مشکلات ناشی از شیوع کرونا مواجه نیست؛ بلکه این معضل در بخش‌های دیگر هم دیده می‌شود. صنف‌ها و دیگر خدمات صنعت چاپ و نشر کشور هم در وضعیت نابسامان و بلاتکلیف هستند. از این رو این صنعت علاوه بر مشکلات گذشته با مسئله بی رغبتی ناشران برای انتشار آثار روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار