حزب ندای ایرانیان:

مجلس یازدهم از فضای احساسی فاصله بگیرد

حزب ندای ایرانیان اعلام کرد: خردمندان و دلسوزان تلاش کنند تا مجلس از فضای غیرکارشناسی، تبلیغاتی و احساسی فاصله بگیرد.

مجلس یازدهم از فضای احساسی فاصله بگیردبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با دستور «آلودگی هوای کلان‌شهرها»، «طرح‌های غیرکارشناسی مجلس شورای اسلامی» و «ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان» با حضور صادق خرازی دبیرکل، مجید فراهانی رییس شورای مرکزی، اعضای شورای سیاست‌گذاری و سعید متصدی معاون پیشین محیط انسانی سازمان محیط زیست برگزار شد.

شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان درباره «طرح‌های غیرکارشناسی مجلس شورای اسلامی» تأکید کرد که طرح‌های غیرکارشناسی، ضعیف و هزینه‌زا مانند «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری»، «اقدام متقابل ایران برابر ترور شهید سلیمانی»، «خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای»، «بازنشستگی پیش از موعد»، «ممنوع‌الخروج کردن مسوولان نظام»، «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» که در مجلس یازدهم بررسی می‌شود، نگران‌کننده و خطرناک است.

خروجی طرح‌هایی، چون «اقدام متقابل ایران برابر ترور شهید سلیمانی» منزوی کردن و کاهش قدرت بازدارندگی ایران خواهد بود. هر طرحی که به قدرت بازدارندگی کشور ضربه بزند با منافع ملی ایران در تضاد است.

براساس این گزارش، طرح «اقدام متقابل ایران برابر ترور شهید سلیمانی» مغایر با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، دخالت در حوزه اختیارات رهبری انقلاب، قوه مجریه، شورای عالی امنیت ملی و کاملا در راستای منافع رژیم صهیونیستی است. انتظار می‌رود خردمندان و دلسوزان کشور تلاش کنند تا مجلس شورای اسلامی از فضای غیرکارشناسی، تبلیغاتی و احساسی فاصله گرفته و در راستای منافع ملی جامعه حرکت کند.

بررسی «آلودگی هوای کلان‌شهرها» توسط کمیسیون محیط‌زیست از دیگر مباحث این جلسه بود. اعضای شورای سیاست‌گذاری ضمن هشدار نسبت استفاده گسترده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های برق خواستار اتخاذ راهکار‌های فوری برای کاهش آلودگی هوا به منظور خروج از وضعیت قرمز و بحرانی کنونی شدند.

این گزارش افزود: با توجه به این حقیقت که تا زمانی که وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دخیل در قانون هوای پاک به مسوولیت‌های خود عمل نکنند نمی‌توانیم شاهد تحقق بهبود و کاهش آلودگی هوا باشیم، بر اجرای کامل قانون هوای پاک از سوی دولت، مجلس و قوه قضاییه تأکید شد.

همچنین به منظور کاهش آلودگی هوا، خواستار پیگیری جدی، مسوولانه و غیرشعاری اقداماتی، چون اصلاح کیفیت سوخت، توسعه و تجدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توسعه خطوط مترو، ارتقای استاندارد خودرو‌ها به خصوص تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها، از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده، مدیریت تردد خودرو‌ها به شکلی جدی و غیر شعاری شدند. حفاظت محیط‌زیست مورد توجه جدی سیاست‌گذاران و دولت‌مردان باشد.

در ادامه این جلسه سعید متصدی معاون پیشین محیط انسانی سازمان محیط‌زیست، تحلیل‌های خود را درخصوص «آلودگی هوای کلان‌شهرها» مطرح و به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت.

این کارشناس محیط زیستی تصریح کرد: در کشور تابع برنامه‌ریزی انفعالی هستیم و همواره کنشی و واکنشی برخورد می‌کنیم. برای بحرانی که پیش می‌آید به دنبال راه‌حل می‌گردیم و پیشگیری از بحران نداریم. امروز برنامه‌ریزی انفعالی در دنیا از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: باید پیش از وقوع بحران و در شرایط عادی برنامه و طرح مقابله با آن بحران را تدوین کرده باشیم و تابع برنامه‌ریزی فعال و آینده‌نگر باشیم. این رویکرد به بهبود کیفیت محیط‌زیست کمک می‌کند. نیازمند برنامه‌ریزی قبل، حین و بعد بحران هستیم. برنامه‌ریزی فعال مبتنی بر نگاه به آینده در بهبود وضعیت محیط‌زیست ایران مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار