دو نرخی شدن تخم مرغ در استان کرمانشاه

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران تخم‌گذار استان کرمانشاه با اشاره به دو نرخی شدن تخم مرغ در استان کرمانشاه، گفت : هم اکنون قیمت هرشانه تخم مرغ با نرخ دولتی در کرمانشاه بسته به وزن شانه بین ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان و این نرخ برای تخم مرغ در بازار آزاد ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهاب چراغی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران تخم‌گذار استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر در ۱۶ نقطه در شهر کرمانشاه توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب دولتی در حال انجام است که قیمت هر شانه تخم مرغ در این مراکز عرضه بر اساس وزن شانه (بین ۱۸۵۰ تا ۲۱۰۰ گرم) از ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان متغیر است.

او گفت : علاوه بر این در چهار شهرستان دارای واحد‌های مرغ تخم گذار استان شامل شهرستان‌های جوانرود، سنقروکلیایی، سرپلذهاب و اسلام آباد غرب هم عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب دولتی در حال انجام است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران تخم‌گذار استان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون در شهر کرمانشاه روزانه بین چهار تا ۴.۵ تن عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در حال انجام است و در چهار شهرستانی هم که توزیع تخم مرغ دارند، روزانه بین ۲.۵ تا سه تن توزیع تخم مرغ را داریم.

چراغی با بیان اینکه این حجم از توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب جوابگوی نیاز استان نیست، افزود: نیاز روزانه استان کرمانشاه به تخم مرغ بالای ۳۰ تن است.

او با اشاره به کمبود تولید تخم مرغ در استان کرمانشاه، گفت: بیش از ۷۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان از خارج استان و شهر‌های قم، قزوین و ... وارد استان می‌شود که نظارتی بر قیمت آن‌ها وجود ندارد.

چراغی با اشاره به پررنگ بودن رد پای دلال‌ها در افزایش قیمت تخم مرغ، گفت: هم اکنون در برخی از موارد تخم مرغ با نرخ دولتی از مراکز عرضه با نرخ مصوب خریداری و در با قیمت آزاد در بازار به فروش می‌رسد.

او افزود: قیمت تخم مرغ در بازار آزاد در کرمانشاه به ازای هر شانه بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان در نوسان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
گران است
آخرین اخبار