جوانان مخاطب اصلی سریال‌هایی با موضوع شخصیت‌های انقلابی هستند

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: مخاطب اصلی سریال‌هایی که با محوریت شخصیت‌های انقلابی تولید می‌شوند، جوانان هستند زیرا باید تاریخ انقلاب را به درستی برای آنها روایت کنیم.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها، علی دارابی درآیین امضای تفاهم‌نامه ساخت سریالی با موضوع مبارزات انقلابی مردم خداجوی استان یزد در دوران انقلاب اظهار کرد: لازم است جایگاه و سیره اخلاقی و مبارزاتی شهدای شاخص انقلاب به ویژه شهید والامقام شهید صدوقی در قالب‌های گوناگون هنری و رسانه‌ای برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود و یکی از بهترین ساختار‌ها برای این مهم، قالب نمایشی است.

وی افزود: در ساخت این سریال باید به نقش تاثیرگذار شهدای شاخص و مردم انقلابی یزد در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شود و برای این منظور باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.

معاون امور استان‌های صدا و سیما خاطرنشان کرد: هر چند قهرمان داستان این مجموعه زندگی یکی از شخصیت‌های شاخص و انقلابی کشور در استان یزد است، ولی باید با نگاهی هنرمندانه، سریالی قصه‌گو و جذاب داشته باشیم تا نسل جوان برای تماشای آن مشتاق باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید از این رهگذر به معرفی ظرفیت‌های استان یزد در ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازیم.

محمد علی طالبی استاندار یزد هم در سخنانی با بیان اینکه معرفی این استان به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است گفت: باید برای معرفی تاریخ، فرهنگ و ظرفیت‌های یزد تلاش کنیم و یکی از راهکار‌های این مهم، ساخت مجموعه‌های نمایشی فاخر تلویزیونی است.

وی افزود: حقیقت آن است که در خصوص شخصیت‌های شاخص استان یزد کار زیادی صورت نگرفته و هر چند کتاب‌های مختلفی راجع به آن‌ها به رشته تحریر در آمده، اما کافی نیست، زیرا استفاده از ساختار‌های دیگر هنری مثل فیلم و سریال، نقش و تاثیر به مراتب بیشتری در روزگار ما دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار