هزینه ماهیانه ۱۴.۵ میلیارد تومانی در بخش درمان تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از هزینه ماهیانه ۱۴.۵ میلیارد تومانی در بخش درمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان استان کرمانشاه به مراکز دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، میثم حجتی پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : مدیریت درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه از همان روز‌های ابتدایی شروع بحران کرونا به عنوان رکن دوم درمان در استان به طور جدی به این بحران ورود پیدا کرد.

او گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز بیش از ۵.۵ میلیارد تومان بابت بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در بخش درمان به طور میانگین ماهانه ۱۴.۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بابت مراجعه بیمه شدگان این سازمان به مراکز دانشگاهی سطح استان پرداخت می‌کنیم.

حجتی پور به بیان اینکه ۲ بخش بستری و بخش آی سی یو بیمارستان شهدا به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از یک هزار و ۸۰ نفر بیمار مبتلا در این بیمارستان پذیرش شده که ۹۰۰ نفر از این بیماران بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

او گفت: حدود هشت میلیارد تومان به طور مستقیم برای درمان بیماران بستری شده در بیمارستان شهدا هزینه شده است.

انجام ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان شهدا

حجتی پور ادامه داد: تا کنون ۱۴ هزار مورد سی تی اسکن برای بررسی وضعیت ابتلاء به کرونا بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان انجام شده است.

او به میزان اعتبارات مدیریت درمان استان در شرایط تحریم‌ها و بحران کرونا اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان جذب شده که پیش بینی می‌شود برای اتمام این پروژه‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم.

حجتی پور میزان اعتبارات سال ۹۷ را ۷۵۰ میلیون تومان و سال ۹۸ را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: میزان اعتبارات امسال در قیاس با سنوات قبل یک جهش بزرگ است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از شروع عملیات ساخت اورژانس بیمارستان شهدا طی امسال خبر داد و گفت: هم اکنون این پروژه در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد که با تعیین پیمانکار عملیات ساخت آن طی دهه مبارک فجر شروع می‌شود.

اورژانس بیمارستان شهدا در کرمانشاه بزرگترین اورژانس تأمین اجتماعی کشور خواهد شد

او با بیان اینکه اورژانس بیمارستان شهدا بزرگترین اورژانس تأمین اجتماعی سراسر کشور خواهد شد، افزود: این اورژانس در مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربعی و در ۲ طبقه ساخته می‌شود.

حجتی پور به پروژه‌های آشپزخانه بیمارستان شهدا با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان، بخش رادیولوژی و بهره برداری از دومین دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان اشاره کرد.

او به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امسال پروژه بخش ال دی آر این بیمارستان برای تبدیل بخش زایشگاه از حالت سنتی به فضای به روز و مدرن با اعتبار پنج میلیارد تومان و توسعه بخش ان آی سی یو و اطفال با مجوز اضافه کردن ۱۲ تخت و فضای فیزیکی با اعتبار چهار میلیارد تومان شروع شده است.

اجرای طرح غربالگری بانوان در کرمانشاه

حجتی پور با بیان اینکه امسال طرح غربالگری بانوان استان را در دست اجرا داریم، ادامه داد: این غربالگری برای ارتقا سطح سلامت بانوان کرمانشاهی با تهیه یک دستگاه ماموگرافی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

او از ساخت درمانگاه ملکی در شهرستان پاوه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در چهار طبقه خبر داد و گفت: در نظر داریم برای احداث درمانگاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب و کنگاور مجوز‌های لازم را اخذ کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار