دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب در فولاد سفیددشت

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت، از اجرای طرح ۸۰۰ هزارتنی فولاد سفیددشت به منظور کاهش واردات بی‌رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور و یکی از طرح‌های هفتگانه فولاد استانی است که در ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد و عملیات اجرایی آن در تیرماه ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز شد.

محمد ارباب زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فاز دو ظرفیت تولید در بخش احیای مستقیم به دو میلیون تن، ذوب و ریخته‌گری به دو میلیون تن، ورق به دو میلیون تن و انواع ورق پوشش‌دار به ۲/ ۱ میلیون تن برسد.

او افزود: منطقه‌ای که فولاد سفیددشت در آن واقع شده استعداد مناسب برای توسعه و زمینه ایجاد پروژه‌های دیگری برای توسعه استان را دارد.


بیشتر بخوانید


اراباب زاده اضافه کرد: ساخت واحد فولادسازی و ریخته‌گری با حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های جاری در شرکت است که با اجرایی شدن این پروژه سالانه به ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید اسلب دست خواهیم یافت.

او ادامه داد: هم اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه فولاد سفیددشت، مدیریت بهینه ضایعات تولید با در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی است که راه‌اندازی واحد بریکت‌سازی (تبدیل نرمه و غبار حاصل از فرآیند تولید آهن اسفنجی به بریکت سرد قابل استفاده در کوره ذوب) علاوه بر تحقق این مهم، گامی اساسی در راستای ارزش‌آفرینی و افزایش بهره‌وری تولید خواهد بود.

اراباب زاده گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه در دست اجرای شرکت فولاد سفیددشت، پروژه ساخت واحد فولادسازی و ریخته‌گری است، از همین رو راه‌اندازی و تکمیل این طرح مهم‌ترین اولویت و برنامه شرکت در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

او افزود: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در نظر داریم در اسرع وقت نسبت به اجرای فرآیند جذب نیروی انسانی مورد نیاز شرکت اقدام کنیم و از دیگر اهداف پیش‌روی فولاد سفیددشت، قطع کامل وابستگی به آب‌های سطحی و زیرزمینی برای تامین آب صنعتی مورد نیاز است که تکمیل پروژه‌های مرتبط با این موضوع از جمله طرح انتقال و تصفیه فاضلاب شهر بروجن در اولویت واحد‌های تکنولوژی توسعه و عملیات شرکت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.