مالک شرکت کنتورسازی قزوین بازداشت شد/کشف تخلف هزار میلیارد تومانی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بعد از واگذاری و خصوصی‌سازی در این خصوص پرونده تشکیل شده و مالک و فرزند مالک ‌بازداشت شدند تا پاسخگوی وضعیت فعلی باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، بیش از ۷۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان تشکیل شده است، گفت: به ۱۳۰ هزار پرونده قضائی رسیدگی شده است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد دریافت رشوه در استان ثبت شده است.

حجت الاسلام قدرتی همچنین درباره پرونده تخلفات هفت سنگان نیز گفت: تحقیقات این پرونده به سازمان بازرسی کل کشور واگذار شده و در تهران بررسی می‌شود

*کشف تخلف هزار میلیارد تومانی در قزوین 

رییس کل دادگستری همچنین از کشف تخلف هزار میلیارد تومانی در زمینه قاچاق ارز در یکی از ادارات استان خبر داد و گفت : در این زمینه تحقیق کردیم ، بازداشت کردیم و پرونده را به جایی رساندیم و به تهران ارسال کردیم.

حجت الاسلام قدرتی بدون اشاره به نام این اداره هم گفت: پرونده در مراحل تحقیق مقدماتی است و اینکه چه اتفاقی افتاده و چه رایی صادر می شود قوه قضاییه تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استان قزوین جزو استان‌های درخواست کننده برای حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه برای حضور در استان قزوین است و منتظر تصمیم گیری تهران برای این سفر هستیم.

او افزود: طبق دستور رئیس قوه قضائیه، ما هم دستورالعمل شناسایی اموال نامشروع مدیران استان قزوین را به شورای قضایی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تمامی مدیران اجرایی استان قزوین ابلاغ کردیم.

حجت الاسلام قدرتی در پاسخ به سوالی درباره چاه‌های غیرمجاز آب در استان گفت: در اوایل انقلاب، مجلس وقت با تصویب قوانینی چوب حراج به سفره‌های زیرزمینی زده بود و در گذشته هم برخورد‌هایی با چاه‌های غیر مجاز صورت می‌گرفت و خوشبختانه تحولاتی در زمینه برخورد با دارندگان چاه‌های غیرمجاز آب ایجاد شده است.

وی افزود: در زمینه برخورد با چاه‌های غیرمجاز به سمت تحقق عدالت پیش می‌رویم.

آخرین تلاش‌های دادگستری برای تعیین تکلیف شرکت کنتورسازی

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز در خصوص حل مشکلات شرکت کنتورسازی قزوین گفت: مالک و فرزند مالک این شرکت به دلیل تخلفات عرضه سهام این شرکت در بورس و سیاه نمایی فعالیت‌های این شرکت، در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: مطالبات کارگران پرداخت شده و بدهی شرکت چندین برابر سرمایه شرکت است و اگر بخواهد به فعالیتش ادامه دهد باید تکلیف پرونده قضایی آن در تهران پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین خاطرنشان کرد: محصول شرکت کنتورسازی مشتری دارد، اما باید بتوان خط تولید آن را راه انداخت.

وی افزود: این شر کت مالک خصوصی دارد، ولی باید صلاحیت آن بررسی شود یا مالک جدید جایگزین شود.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین، شرکت کنتورسازی یا باید سلب مالکیت شده و واگذار شود یا به اجاره داده شود تا مشکلاتش حل شود.

وی افزود: اگر سرمایه گذار جدید هم بیاید، ولی نتواند مشکلات موجود شرکت کنتورسازی را رفع کند، اداره این شرکت برای او هم مشکل ساز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار