طاهری در صحن مجلس:

فولاد باید وارد زنجیره بورس شود/ امضا‌های طلایی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند

عضو کمیسیون صنایع گفت: یکی از دلایل آشفتگی بازار فولاد عدم رصد انبار، معادن، بورس و مناطق آزاد در حوزه فولاد است.

فولاد باید وارد زنجیره بورس شود/ امضا‌های طلایی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اندبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، مصطفی طاهری در جلسه  علنی امروز مجلس در جریان رسیدگی به طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در موافقت با کلیات این طرح گفت: فولاد به عنوان کالای استراتژیک است که در ایران خودکفا هستیم و می‌توانیم با آن نیاز ارزی کشور را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: این مبلغ دو برابر بودجه عمومی دولت است که نسبت به سال گذشته جهش داشته، ولی هزینه‌های آن افزایش نیافته است، لذا برای ساماندهی زنجیره فولاد با توجه به کاربرد وسیع آن در ساختمان، وسایل خانگی نیازمند ساماندهی بودیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با اشاره به ۴ محور این طرح اظهار کرد: فروش داخلی، صادرات و فروش خارجی، سامانه تجارت و تشکیل کمیته‌ای در این موضوع از جمله مواردی است که در این طرح بررسی می‌شود.

طاهری تصریح کرد: برای کنترل بازار فولاد، فروش داخل را مکلف کرده‌ایم که کل زنجیره وارد بورس شود و اگر مشتری نداشت به بخش صادرات واگذار شود، که از این طریق عرضه محصولات فولاد به اندازه نیاز خواهد بود و موجب اشتغال نیز می‌شود.

وی با اشاره به سامانه تجارت طراحی شده در این طرح گفت: یکی از دلایل آشفتگی بازار فولاد عدم رصد انبار، معادن، بورس و مناطق آزاد در حوزه فولاد است که سامانه تجارت باعث شفافیت زنجیره فولاد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع عنوان کرد: امضا‌های طلایی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند که این طرح باعث رفع این آسیب خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار