کاهش ۷۰ درصدی فوتی‌های کرونا در استان قزوین

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: آمار فوتی‌های کرونا در استان قزوین ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان ۷۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر وضعیت سه شهرستان استان شامل البرز، آبیک و بوئین زهرا به رنگ آبی تغییر یافته که به معنای شرایط کم خطر است و میزان بستری بیماران در آن‌ها در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ نفر یا کمتر است.

حبیبی با بیان اینکه کم شدن آمار بیماران بستری شده و فوتی‌ها به معنای از بین رفتن خطر کرونا نیست، گفت: با این وجود نباید فراموش کرد این وضعیت شکننده است و در صورت بی توجهی مردم به تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند این رنگ به قرمز و حتی سیاه تبدیل شود.

او با اشاره به رفع محدودیت برخی مشاغل با زرد و آبی شدن شرایط کرونایی در استان قزوین، افزود: در وضعیت آبی تقریبا همه مشاغل به جز موارد بسیار محدود امکان فعالیت را دارند، اما باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

حبیبی ادامه داد: با اصناف و مشاغلی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و برای مهار کرونا همکاری نداشته باشند بدون شک برخورد می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ستاد مقابله با کرونا و یا مراکز بهداشت شهرستان‌ها اعلام کنند.

او اظهار داشت: ادارات و بانک‌ها باید همچنان از ارایه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و همچنین اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز اجازه استفاده از وسایط نقلیه خود را به این افراد ندهند و اصناف هم باید مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک کنند و در صورت هرگونه بی توجهی به این موضوعات با خدمات دهندگان متخلف برخورد می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه درمان برعهده دانشگاه و کار تخصصی کادر درمان است و ما به آن ورود پیدا نمی‌کنیم، افزود: در حوزه آموزش نیز اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت و صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پایه کار هستند و حاشیه‌ای به وجود نیامد که باید از زحمات همه آن‌ها تشکر کرد.

این مسئول گفت: در حوزه پیشگیری و مراعات اصول بهداشتی و بیماریابی از ابتدا مجموعه نیروی‌های مسلح همراه بودند و با شروع طرح شهید سلیمانی عمده مسوولیت مقابله با کرونا برعهده این طرح قرار گرفت.

حبیبی گفت: اگر پیشگیری، مراقبت و بیماریابی کنیم کار به بیمارستان و مراحل سخت آی سی یو و فوتی نمی‌رسد بنابراین این طرح واقعا موفق بوده و کاهش ۸۰ درصدی بیماری‌های بستری نتیجه پیشگیری و بیماریابی بوده است.

او با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی مکمل ستاد کرونا است، گفت: تغییر رنگ‌های کرونایی به همت طرح شهید سلیمانی بوده است و الان هم اعتقاد داریم از لحاظ امکانات و ماشین آلات باید طرح شهید سلیمانی تقویت شود

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان گفت: هم اینک در حوزه روستایی و بخش‌ها فشار بیماری کم شده و این طرح فراگیر است و باید فراگیرتر شود.

او اضافه کرد: اولویت ما این است که تست‌ها باید بیشتر شود و هرچقدر بیماریابی کنیم کمک بیشتری به ما خواهد کرد که این کار را طرح شهید سلیمانی می‌تواند انجام دهد و اگر بتوانیم تست‌ها را به هزار عدد برسانیم می‌توانیم مدیریت کرونا را برعهده بگیریم.

معاون استاندار قزوین گفت: ما برای مهار کرونا نیازمند طرح شهید سلیمانی هستیم و باید حمایت کنیم تا این طرح با همان قوت و قدرت تداوم یابد.

او اضافه کرد:بحث کارگران کارخانه‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌ها باید در اولویت قرار گیرند و دانشگاه با جدیت افزایش تست‌ها را در دستور کار داشته باشد.

حبیبی با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا، افزود: پیش بینی می‌شود قبل از پایان سال طرح واکسیناسیون شروع شود که حتما مرکز و ثقل آن بسیج و طرح شهید سلیمانی خواهد بود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین در ادامه بر پای کار آمدن نیروی انتظامی برای مدیریت آرامستان‌ها، وجود نداشتن هیچ محدودیت تردد در استان، تعطیل بودن حمام‌های عمومی و برگزار نشدن مراسم در وضعیت زرد تاکید کرد و گفت: اگر سایر بازگشایی‌ها متناسب با نوع رنگ بندی و دستورالعمل‌ها انجام شود ایرادی ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار