بازگشایی مدارس دارای وضعیت کرونایی آبی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر این استان که دارای وضعیت کرونایی زرد و آبی هستند از اول بهمن ماه ۱۳۹۹ بازگشایی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تصمیم از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش گرفته و به استان ها اعلام شده است. 

زارع پور افزود: این بازگشایی شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت کرونایی زرد و آبی و مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر و دارای وضعیت کرونایی آبی است. 

او بیان کرد: هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان با وضعیت کرونایی زرد و آبی برای ارائه آموزش های مهارتی، کارآموزی و کارورزی نیز بازگشایی خواهند شد. 

زارع پور گفت: شورای هر کدام از مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری حضوری کلاس های درس در این استان تشکیل و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس های درس استان نیز باید کمتر از ۱۰ نفر باشد. 

او افزود: وضعیت کرونایی هر یک از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از سوی دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام و رعایت کامل نکات بهداشتی در مدارس استان نیز الزامی است. 

زارع پور گفت: فعالیت کادر اداری و اجرایی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در مناطق نارنجی، زرد و آبی این استان بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور همچون دیگر کارکنان دولت است. 

سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که  ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.